Waarom ik geen e-reader heb - Booktober

donderdag 29 oktober 2015




Ik wil absoluut geen e-reader, maar ik ben er zeker niet op tegen. Ik snap ook heel goed dat mensen er eentje nemen. Het is, uiteindelijk, goedkoper, en je kan veel meer boeken met je meenemen. En het licht is ook niet slecht voor je. Het is namelijk zo gemaakt dat het net echte pagina's zijn, want ik wel heel mooi vind.

Maar ik wil echte boeken. Ik wil de boeken kunnen voelen, en ruiken. Ik wil de pagina's omslaan en ik wil de mooie covers kunnen zien. En, ik wil mijn boekenkast propvol hebben, en dit kan niet met een e-reader. Ergens is het ook omdat het voor mijn gevoel de boeken overneemt, misschien een beetje raar. Maar het komt zo vaak voor dat er alleen e-books zijn, en geen fysieke boeken.

En het heeft ook te maken met mijn liefde voor boekenwinkels. Voor mij gaat gewoon heel de magie er van af. Ik ben een echte booknerd, en wil echte, fysieke, ruikende boeken lezen.

2 people left comments on: "Waarom ik geen e-reader heb - Booktober"

  1. I feel you - echt waar: als ik een e-reader aanschaf kan je mij voor gek verklaren.

    BeantwoordenVerwijderen