Waarom boekenwinkels leuker zijn - Booktober

woensdag 21 oktober 2015




Wij kennen allemaal de luxe van online winkelen wel. De meeste boeken die ik heb gekocht komen van Bol.com, omdat het voor mij iets makkelijker is. Maar als ik de kans heb, loop ik een boekenwinkel binnen.

Carrie Hope Fletcher zei het al, maar boeken winkels zijn magisch. Je bent niet alleen omringt door boeken, maar door verhalen, personages, avonturen, woorden die ik al ken en woorden die ik nog nooit heb gelezen. En dat is voor mij ook zo. Als ik een boekenwinkel binnenstap kan ik niet wachten om een boek vast te houden en te ontdekken waar het over gaat. Dan maak ik foto's zodat ik ze kan onthouden en voeg ze toe aan mijn wishlist. En het ziet er zo mooi uit, al de boeken in een kast, of mooi neergelegd op een tafel.


Een doel van mij is om meer naar boekenwinkels te gaan, en daar ook boeken te kopen. Want dan kies ik hem, en heb ik hem meteen. Van te voren kan ik het boek ook voelen en ruiken (ja) en ontdekken of hij echt bij mij past. Neem ik er nog een ander boek bij, of koop ik meteen een boekenlegger voor dat boek.


In Frankrijk maakte ik iets ontzettend leuk mee. De ouders van een vriend vroegen mij en een vriendin mee naar een sleuteltocht, wat al ontzettend leuk was. Maar toen we op een terrasje zaten zagen ik en Ghidy dit ontzettend schattige boekenwinkeltje. Nadat ik mijn foto's had gemaakt, besloten we om naar binnen te gaan. Alles was Frans, natuurlijk, maar dat maakte het niet minder leuk. En toen ik binnenstapte besloot ik meteen om een van die boeken die ik al heb, in het Frans te kopen. En toen ik Harry Potter zag was de keuze al snel gemaakt. Dit was echt een hele leuke ervaring.


Boekenwinkels vind ik dus veel leuker.


Wat vind jij van boekenwinkels? 

1 people left comments on: "Waarom boekenwinkels leuker zijn - Booktober"

  1. Mooi artikeltje, Nicky, helemaal dat verhaal over Frankrijk! Toen ik afgelopen Mei in Londen was met school, ben ik daar naar Waterstones geweest. Onwijs gave boekenwinkel en ik kocht er toen het boek Paper Towns, wat misschien daarom wel mijn favoriete boek is geworden. En bij het afrekenen stond er ook nog eens een onwijs knappe jongen achter de kassa, die me veel leesplezier wenste en me een knipoog gaf - nou ja, dan ben ik helemaal verkocht!

    BeantwoordenVerwijderen