Vamps - Bookreview - Booktober

zaterdag 24 oktober 2015




Deze boeken kreeg ik twee jaar terug met kerst, en ik heb ze nog voor oud en nieuw uitgelezen. Ik zou niet zeggen dat ze geweldig waren, maar ze waren zeker erg leuk. Nu ga ik ze niet per boek reviewen, want ik kan me niet alles herinneren. Maar ik ga ze ven samen bespreken.

Het leven van Lilith Todd is jaloersmakend perfect. Ze is bloedmooi, draagt de duurste designerkleding, ze gaat uit in de hotste clubs met haar sexy vriend Jules én ze is de dochter van de rijkste Oudbloedvampier van New York. Ooit wordt zijzelf de machtigste vrouw onder de vampiers. Lilith zit dan ook niet te wachten op een halfbloedvampier als Cally Monture. Hun allereerste ontmoeting draait uit op een gevecht dat Cally dankzij haar oeroude krachten wint. Lilith zint op wraak.

Vampieren, niet echt mijn favoriet. Misschien komt dat door Twilight, ik weet het niet. En eerlijk, ik vond dit veel beter dan Twilight, want het leek realistischer. 

Het gaat dus over een hoop tieners, vampier tieners. Ze gaan naar een speciale school en speciale feesten. Hieromheen gebeurt van alles, en dat was best wel spannend. Wat ik vooral leuk vond was dat het makkelijk was te lezen, gewoon even lekker in boeken serie die je in een weekend uit kan hebben. Of als je een snelle lezer bent, zelfs binnen een dag.

Op een gegeven moment blijken de meisjes die elkaar vurig haten bloedzussen te zijn, ze hebben de zelfde vader. En Lilith, het meisje dat met die man is opgegroeid, is zogezegd een bitch. Cally daar in tegen is een schatje, en dus ook wel het lievelingetje van haar vader te zijn. Dit zorgt natuurlijk voor problemen.

Het was dus niet heel bijzonder, maar zeker leuk om even te lezen.



Een reactie plaatsen