The Fault In Our Stars - Bookreview - Booktober

woensdag 28 oktober 2015

Het is al een tijdje gelezen sinds ik dit boek las, bijna anderhalf jaar geleden zelfs. Maar toen ontdekte ik dat ik daar nog helemaal geen review over heb, maar die wil ik nog wel graag doen. Dus hier komt mijn review over een van de meest populairste boeken onder ons booknerds.

Hazel werd drie jaar geleden opgegeven, maar een nieuw medicijn rekt haar leven voor nog onbekende tijd. Genoeg om een studie op te pakken en vooral niet als zieke behandeld te worden. Augustus, Gus, heeft kanker overleefd - ten koste van een been. Vanaf het moment dat Hazel en Gus elkaar ontmoeten, lijkt er geen ontsnappen aan de zinderende wederzijdse aantrekkingskracht. Maar Hazel wil niet iemands tijdbom zijn.

Een Weeffout in onze Sterren, want ik een best mooie vertaalde titel vind. Maar daar gaat het niet om. Ik zeg alvast, ik vind het boek niet zo geweldig als de meeste het vonden, maar ik vind het wel een van de betere boeken. De stem was heel erg fijn om te lezen, en ook al waren de personages voor mij een beetje onrealistisch, ik vond ze erg leuk. En het was zo fijn om de stem van iemand te horen die ook ziek is. Nu is kanker wel iets anders dan wat ik heb, maar ergens lijkt het wel op elkaar. Dus om dat te lezen was erg fijn. En het speelt zich deels af in Nederland, in Amsterdam. Nu ken ik Amsterdam niet zo goed, maar het was wel heel erg leuk.

En het verhaal was me er wel eentje hoor. Echt gehuild heb ik niet, maar het zat er wel in de buurt. Want wouw, wat heeft John Green het toch mooi beschreven. Het kwam gewoon erg realistisch over.

2 people left comments on: "The Fault In Our Stars - Bookreview - Booktober"

1. Ik vond The Fault in Our Stars destijds geweldig. Nu vind ik hem iets minder als ik hem opnieuw lees, maar hij is als nog erg goed. En hij leest gemakkelijk weg.