Read with me - Het Nachtcircus - Booktober

vrijdag 9 oktober 2015




Welkom in het Cirque des Rêves…

Het is 1890, en het Cirque des Rêves trekt over de wereld. Achter de oogverblindende façade van trucs en magie van dit toverachtige circus woedt een hevige strijd tussen de twee jonge goochelaars Celia en Marco. Alle twee bezitten ze magische krachten en kunnen ze de werkelijkheid manipuleren. Sinds hun vroegste kindertijd zijn ze door hun leermeesters getraind om deel te nemen aan 'een spel' waarin de een de ander moet verslaan om de beste illusionist te worden. Wat de inmiddels verliefde Celia en Marco niet weten is dat ze marionetten zijn van de eeuwenoude rivaliteit tussen hun twee mentoren, en dat het circus zal dienen als toneel voor een strijd op leven en dood.




Het leek me een leuk idee om een nieuw iets op mijn blog te zetten, en dat is 'Read With Me!' Ik doe dus al reviews, maar dit leek me erg leuk. Want ik vertel wat ik van het boek vind dat ik op dat moment lees.

Op dit moment lees ik dus Het Nachtcircus en ik vind het echt heel erg mooi. Het speelt zich of in 1800 en ook kleine deeltjes in begin 1900, en het gaat dus over het Nachtcircus en hoe de wereld daarom heen is. Het is dus een fantasie boek.

De schrijfstijl vind ik erg fijn en de personages zijn ook erg goed uitgewerkt en heel interessant. Ik begin zelfs al een klein beetje verliefd te worden op een personage. Oeps!

Carrie Hope Fletcher vertelde ooit over dit boek, en toen ik er van hoorde wou ik hem ontzettend graag lezen. Het is iets anders dan ik had verwacht, maar ik ben totaal niet teleurgesteld. Ik begrijp waarom iedereen het magisch vindt en ik zou best wel in die tijd willen leven, als dat circus er was natuurlijk.

Ik moet wel zeggen dat ik af en toe iets moet teruglezen, omdat ik het niet helemaal begrijp. Alle losse verhalen zijn namelijk ook verbonden, en soms vergeet ik wel wat belangrijke dingetjes.

Ik ben nog niet halverwege het boek, dus de grootste en belangrijkste dingen heb ik nog niet gelezen. En ik heb nu al weer zin om verder te lezen.

1 people left comments on: "Read with me - Het Nachtcircus - Booktober"

  1. Klinkt als een heel erg leuk boek! Hij staat nu op mijn wishlist :)

    BeantwoordenVerwijderen