Mijn favoriete schrijvers - Booktober

maandag 19 oktober 2015





Zonder schrijvers hebben wij booknerds geen boeken, en daarom ben ik schrijvers heel erg dankbaar! En daarom vandaag een ode aan mijn favoriete schrijvers.


J.K. Rowling

Omdat zij de mooie wereld van Harry Potter heeft bedacht. Zij zat op een dag in de trein en kwam op het idee van deze wereld, en daar ben ik haar eeuwig dankbaar voor. Ik kan wel zeggen dat Harry Potter een deel uitmaakt van mijn leven, want ik houd er zo van. Mijn vader stelde me er aan voor, en sindsdien heb ik zijn liefde er voor overgenomen. Ik heb de boeken gelezen, kijk de films regelmatig en tik dan ook erg vaak 'Harry Potter' in de zoekbalk bij Tumblr. En meer kan ik niet zeggen, J.K. Rowling is geweldig!



Maggie Stiefvater

Mijn meest favoriete schrijfster ooit! De Wolves of Mercy Falls, Scorpio Races and Raven Cycle zijn allemaal door haar geschreven, en ik ben verliefd op die boeken. De schrijfstijl is zo ontzettend fijn, de personages zo realistisch en de verhalen prachtig. Maggie verandert vrij bekende verhaal concepten in iets heel nieuws en dat is heel leuk om te lezen. Maggie is niet heel erg bekend, maar ik vind dat dat wel moet.


Salla Simukka

Salla Simukka is een Finse schrijfster, vandaar de naam ook. Zij schreef een van mijn favoriete boeken series; The Snow White trilogie. Ik weet niet precies wat het is, maar die boeken zijn zo geweldig. De schrijfstijl, Lumikki (het hoofd personage) en zeer zeker het verhaal. De boeken zijn erg dun, maar zo goed gevuld. En het is een thriller, wat enorm spannend was. Er is nog een serie van haar die ik nog niet gelezen heb, en die klinkt ook erg leuk.

1 people left comments on: "Mijn favoriete schrijvers - Booktober "

  1. Helemaal met je eens - behalve J.K Rowling, want daar heb ik als iemand-die-Harry-Potter-niet-heeft-gelezen niets over te zeggen

    BeantwoordenVerwijderen