Favoriete Boekverfilmingen - Booktober

zondag 4 oktober 2015




Altijd als een van mijn favoriete boeken wordt verfilmd wordt ik super enthousiast, maar ik wordt best vaak teleurgesteld. Gelukkig zitten er ook een paar hele goede tussen en daar ga ik het vandaag over hebben.


If i stay vond ik al een geweldig boek, omdat het verhaal zo mooi is. En ik was best bang toen het verfilmd werd, maar het was prachtig. Het verhaal werd zo mooi verteld en de acteurs hebben het zo goed gespeeld, dit is misschien een van mijn favoriete films. De mooie muziek voegt ook nog heel wat toe. Ik ben verliefd, op het boek én de film!


Peter Pan! Ook al is de film (en niet alleen deze) heel anders dan het boek, ik vind ze beide super leuk. Het boek was wel lastig, omdat het oud Engels is en heel veel woorden vond ik moeilijk en kende ik nog niet. En het verhaal blijft gewoon leuk. Een jongen die niet wilt opgroeien en dit deelt met Wendy, John en Micheal Darling. En kom op, iedereen wil naar Neverland! Ik kijk ook erg uit naar de nieuwe verfilming Pan.



Natuurlijk moet Harry Potter er ook bij. Nu heb ik wel de meeste films eerst gezien voor ik de boeken las, want ik was nog te jong om de boeken te lezen. En ondanks dat er vrij veel dingen verschillen, vind ik het geweldig. Ik houd van Harry Potter en zal dat waarschijnlijk ook altijd doen. En ik zal de boeken blijven lezen en de films ook blijven kijken.

Een reactie plaatsen