Favoriete boek personages - Booktober

dinsdag 13 oktober 2015



Iedereen heeft wel een favoriete boek of boekenserie, maar daarin zitten natuurlijk favoriete personages. Vandaag deel ik mijn favoriete personages uit boeken.


Samuel Roth - Wolves of Mercy Falls

Dit is het personage waar ik smoorverliefd op ben. Sam is perfect. Hij zegt de mooiste dingen, houdt ontzettend veel van Grace, schrijft zelfs liedjes voor haar en is ook nog eens erg grappig. En hoe meer hij van Grace houdt, hoe zekerder hij wordt en hoe meer hij dat haar laat zien. Hij houdt zelfs van de mindere dingetjes van haar, en dat laat me smelten. Zijn liefde voor kleine dingetjes is groot en hij doet aan origami. Dit alles zorgt er voor dat ik van hem houd en dat hij mijn meest favoriete (mannelijke) personage is.



Sean Kendrick - Scorpio Races

Sean is ook gecreëerd door Maggie Stiefvater, maar heel anders. Hij is minder naïef en heel erg op zijn eigen. Het liefs mijdt hij de drukte en is hij alleen met zijn rode Capaill Uisce Corr, die eigenlijk levensgevaarlijk is. En officieel niet van hem.
En, hij is smoorverliefd op Puck Connolly, maar houdt dat voor zichzelf, maar laat haar dat merken met blikken en subtiele aanrakingen. Het is niet een heel bijzonder personage, maar voor mij wel. En stiekem ben ik ook verliefd op hem.



Lumikkie Andersson - Snow White trilogie

Dit is misschien wel het meest unieke personage ooit. Lumikki Andersson is een meisje die op haar zelf woont, het liefst met niets en niemand te maken heeft en haar eigen leventje wil leiden. Maar dat mislukt, en dat handelt ze erg goed. Mentaal alleen niet, maar buiten dat is ze ook ontzettend sterk. En dat spreekt mij misschien het meeste aan.


Ron Weasley - Harry Potter

Mijn favoriete ginger, en mijn favoriete personage uit heel de Harry Potter series. Ron is grappig, lief en geeft ontzettend veel om zijn vrienden. Hij is soms (altijd) wat klunzig en heeft magie niet zo snel onder controle. En, hij is zo lief voor Hermione! Vooral de gebeurtenis in het laatste boek ( en zevende film ) is zo sterk en goed. En ik hou van hem!



* Vanmorgen ben ik erachter gekomen dat mijn kat is aangereden. Hij heeft een van zijn bekken gebroken en moet dus zes weken stil liggen en rust houden. Ik heb een beetje vooruit gewerkt en heb dus blogposts klaarstaan, maar als ik Booktober niet kan vol krijgen ligt dat dus daaraan. Ik ben heel erg geschrokken, maar blij dat Pluk nog leeft.

2 people left comments on: "Favoriete boek personages - Booktober"

  1. Wat een leuk artikel! Hihi, ik ken alleen Ron Weasly, de rest van de boeken ken ik helemaal niet, whoops! Ze klinken heel leuk! Nog beterschap aan je kat!

    BeantwoordenVerwijderen