Divergent boek bij film - Bookreview - Booktober

maandag 26 oktober 2015

Ik en Kelly van Elegantic hadden het er ooit over dat we het idee 'blind book dates' ontzettend cool vinden. Dan worden boeken ingepakt, en op de verpakking worden een paar woorden die het boek moeten omschrijven gezet. Zo kun je niet oordelen op de kaft, maar is het dus echt een verassing welk boek je krijgt.
Toen ik in Frankrijk zat werd er een give away met blind book dates gehouden op de Instagram van YA books. Zonder het idee dat ik zou kunnen winnen deed ik mee, en ik won er ook nog eens eentje! Nu moest ik wel een tijdje wachten voor ik ook echt wist welk boek ik had (dat het Met Divergent te maken had, had ik al door) maar aan de maat te zien kon het nooit het echte boek zijn. Dus toen ik er achter kwam dat het het boek bij de film was, was ik heel erg blij.

Zo zag het er dus uit, schattig he!

Het is echt super interessant om het te lezen, want je ziet hoe heel de film in stand is gekomen. Hoe Veronica Roth het verhaal heeft bedacht, en hoe vanaf daar hoe filmmakers met het filmscript en nog veel meer.

Het is dus heel erg leuk om te lezen als je het boek hebt gelezen, en de film hebt gezien. Er wordt namelijk ook verteld hoe de dingen in het boek tot leven zijn gekomen, en dat dat soms echt nog wel lastig was. Want hoe zag de kleding er uit, of de oude gebouwen en hoe kregen ze dat voor elkaar. En hoe ging de casting er aan toe? Je hoeft het niet te lezen, want het is niet alsof je iets mist als je het niet leest, maar ik raad het zeker aan. Het is namelijk enorm interessant. Ik ben nu nog veel meer van deze boekenserie gaan houden.

Er stonden ook een paar hele mooie foto's in.

1 people left comments on: "Divergent boek bij film - Bookreview - Booktober"

1. Wat meer heb je nodig als a4 formaat foto's van Theo? ;) Inderdaad leuk zo'n blind date met een boek!