Darkest Powers - Bookreview - Booktober

woensdag 14 oktober 2015






Het enige wat Chloe Saunders wil, is een normaal leven. Maar wanneer ze op school een paniekaanval krijgt en spoken ziet, wordt ze gediagnosticeerd met schizofrenie. Ze belandt in Lyle House, een instituut voor kinderen met gedragsproblemen. In eerste instantie lijkt er niets vreemds te zijn aan Lyle House, maar als ze de andere inwoners wat beter leert kennen - de charmante Simon en zijn duistere, zwijgzame broer Derek, de verwende Tori, en Rae, die 'iets met vuur heeft' - slaat bij Chloe de twijfel toe. Niemand van hen heeft gewone gedragsproblemen. Waarom zitten ze hier eigenlijk echt? 

Dit boek (het is een trilogie, maar ik heb alle drie de delen in één boek) las ik vorig jaar in de lente, dus het is even geleden. Maar ik wou hem alsnog ontzettend graag reviewen. Ik review het dan ook niet per deel, aangezien het voelde als een (lang) boek.

Mijn moeder kocht dit, en de cover sprak me niet echt aan, de titel en samenvatting echter wel! En oh oh, wat heb ik genoten van dit boek. Sowieso is het concept gewoon geweldig. Tieners met speciale gaves en volwassenen die dat in controle proberen te houden. En het was echt ontzettend spannend. De personages waren af en toe wat cliché, maar dat was op zich geen probleem. Ik stoorde me er niet aan. Misschien komt dat omdat ze door hun gaves, toch weer uniek waren. De schrijfstijl vond ik ook erg fijn.
Van sommige dingen had ik wel wat meer verwacht. Er gebeurde iets, maar het was niet heftig genoeg dat het voor mij echt interessant was.
En toch heb ik van dit boek (of boeken) genoten. En ik raad het ook zeker aan.



1 people left comments on: "Darkest Powers - Bookreview - Booktober"