Bookshelf booktag - Booktober

dinsdag 20 oktober 2015




Weer een booktag om Booktober te vullen, hier gaan we!




Beschrijf je boekenkast en waar je hem vandaan hebt.

Mijn boekenkast is zwart, groot, gezellig en komt van de IKEA. Meer kan ik niet zegge, haha. Op de foto is het duidelijker.


Hoe organiseer je je boeken?

Niet, denk ik. Natuurlijk zet ik de boeken die bij elkaar horen bij elkaar, en boeken van de zelfde schrijver bij elkaar. Maar echt organiseren op kleur of alfabet doe ik dus niet.


Wat is het dunste en het dikste boek in je kast?

Zwart als Ebbenhout is het dunste boek met slechts 142 pagina's en de Oversteek het dikste, met 994 pagina's.


Is er een boek die je op je verjaardag kreeg?

Ja, een hele hoop zelfs. En ik weet eigenlijk niet eens meer welke. Meestal als ik jarig ben vraag ik boeken, of bijna altijd. Dus het is geen verrassing dat er rechthoekige cadeautjes op tafel liggen.


Heb je een boek van een vriend in je kast?

Nee, want ik leen niet graag boeken. Ik wil dat boeken van mij zijn, dan kan ik er veel meer van genieten.


Heb je decoratie in je boekenkast?

Ja, dat heb ik. Ik heb er zelfs een blogpost over geschreven.


Het duurste boek in je kast?

Oh, dat is een lastige zeg. Ik weet het zo ook even niet hoor, dat houd ik ook niet bij.


Het laatste boek in je kast dat je gelezen hebt?

De Grijze Jager is het laatste boek dat ik heb uitgelezen, en ik vond hem erg leuk. Hier kun je de
review er van lezen.


Heb je complete series in je boekenkast staan?

Jazeker. Van Harry Potter, tot de Wolven van Mercy Falls en The Snow White trilogie. Helaas heb ik ook een paar boekenseries waarvan ik niet alle boeken heb.


Wat is het nieuwste boek in je kast?

Dat is Geek Girl, en ik heb hem nog niet gelezen, maar daar heb ik wel heel veel zin in.



Welk boek is het oudste in je kast?

Dat is een boek die ik van mijn moeder kreeg, namelijk de Kabouter. Mijn moeder had deze al als klein meisje en ik vind het super leuk dat ik hem nu heb.



Op welke boeken ben je het meest trots?

Jeetje, dat is een lastige vraag. Het eerste wat in mij opkomt is heel de Harry Potter serie, omdat die van mijn vader waren. Maar toen hij overleed heb ik ze overgenomen, dus daar ben ik enorm trots op.



Een reactie plaatsen