Booknerd problems - Booktober

woensdag 7 oktober 2015




Iedere lezer kent ze wel, booknerd problems. Problemen die ons het lezen een grotere uitdaging maakt en die we in ons dagelijks leven meemaken.


Comfortabel lezen.

Ik zou overal wel willen lezen, maar helaas is dat niet altijd even comfortabel. Lezen moet zo fijn mogelijk zijn, en als je niet lekker ligt of zit is dat ook niet zo. Gelukkig heb ik een heerlijk zacht bedje waar ik elke avond lig te lezen.


Kwaaltjes.

Het komt vaak genoeg voor dat als ik aan het lezen ben, ik moet niezen, plassen of jeuk heb. En ik heb twee handen nodig om te lezen. Dus dan moet ik weer mijn boekenlegger tussen het boek stoppen zodat ik het kwaaltje op kan lossen. En als je dan weer lekker zit, begint het gewoon weer opnieuw.



Meer boeken willen dan geld hebben.

Deze kent iedereen denk ik wel. Een ontzettend lange wishlist hebben, maar alleen geld voor één of twee, of misschien wel geen boeken hebben. En dat boek wil je zo graag lezen, want al je favoriete boekenbloggers hebben er al een review van staan, en jij hebt hem nog geen eens in je handen gehad.


Verliefd worden op een fictief personage.

Ik heb het al zo vaak meegemaakt, ik wordt 'verliefd' op een fictief personage (Samual Roth). Dan is het personage zo leuk, lief, romantisch en knap (hoe we het in ons hoofd zien dan). Maar, hij (Samuel Roth) bestaat niet! Hij leeft zijn leventje tussen de pagina's van je boek en zal daar ook altijd blijven. Dat is trouwens mijn hart dat je hoort breken.


Gestoord worden tijdens het lezen.

Dan heb ik het over de mensen die denken dat we niets aan het doen zijn, terwijl we met onze gedachte in een totaal andere wereld zitten. Ze verwachten dat we gaan luisteren naar hun verhaal waar we helemaal niet in zijn geïnteresseerd en willen het liefst gewoon door lezen. En ja, zelfs katten zijn hier schuldig aan.

Verloren boeken.

Je ziet het al helemaal voor je: nadat je van school, werk of van het wandelen met je hond in de regen thuiskomt en je zet een lekker kopje thee, legt je dekentje vast klaar en pakt je boek. Maar, dat boek is nergens te bekennen. Weg enthousiasme. Je stemming is weg, je thee wordt koud en inmiddels heeft je kat zich al in je dekentje genesteld. Frustrerend.
Later kom je er achter dat je boek gewoon in je tas ligt.



Nog één hoofdstuk.

'Nog één hoofdstuk, dan ga ik slapen!' Houden we onszelf voor de gek, maar eigenlijk zijn het nog tien hoofdstukken en is het al een uur s' nachts. Het boek is zo goed dat we niet kunnen stoppen, en de volgende ochtend zijn we hartstikke moe.


En zo is er nog wel een hele lijst, maar die noem ik later misschien op. En een leuke tip, bezoek het YouTube kanaal van Epic Reads eens, daar posten ze regelmatig leuke video's met ook Booknerd Problems.


Heb jij nog andere booknerd problems?

3 people left comments on: "Booknerd problems - Booktober"

  1. Haha, dit was leuk om te lezen - en heel herkenbaar ook! Vooral gestoord worden tijdens het lezen vind ik vreselijk irritant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En hallo. Ik ben Janne en ik kom hier via Nienkes blog. En dit is zo heeeel herkenbaar! Vooral dat gestoord worden tijdens het lezen. Ik luister dan echt niet naar wat een ander tegen me zegt, oeps. En ook dat opstaan, helemaal je boek neerleggen... Leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi hoi! Super leuk dat je hier ook een keer kwam, en bedankt :) xxx

      Verwijderen