Book wishlist #10 - Booktober

zaterdag 3 oktober 2015




Whoop whoop, deze dwerg heeft weer een nieuwe bookwishlist!




Deze YA-roman volgt Cody Reynolds in de maanden na de onverwachte zelfmoord van haar beste vriendin Meg. Waarom heeft Meg haar niet gewaarschuwd? Cody ontdekt dat er een hoop is wat Meg haar nooit heeft verteld. Over haar oude schoolvriendinnen, over Ben McAllister - de jongen die Megs hart brak - en over een versleuteld computerbestand, dat Cody niet lijkt te kunnen openen. Wanneer ze toch toegang krijgt tot het bestand, worden de geheimen achter Megs dood beetje bij beetje aan Cody onthuld...

Van Gayle Forman las ik al Als ik Blijf en Wacht op Mij, en deze boeken vond ik heerlijk om te lezen. De schrijfstijl was zo fijn, de verhaallijnen goed en realistisch. Dus dat er nog een boek komt vind ik alleen maar geweldig. En dit verhaal klinkt ook erg mooi. Heftig ook, maar zeker iets dat ik wil lezen.



(Hier kon ik alleen de Engelse beschrijving van vinden)It begins as an assignment for English class: write a letter to a dead person - any dead person. Laurel chooses Kurt Cobain - he died young, and so did Laurel's sister May - so maybe he'll understand a bit of what Laurel is going through. Soon Laurel is writing letters to lots of dead people - Janis Joplin, Heath Ledger, River Phoenix, Amelia Earhart.. it's like she can't stop. And she'd certainly never dream of handing them in to her teacher. She writes about what it's like going to a new high school, meeting new friends, falling in love for the first time - and how her family has shattered since May died. 

Jeetje, wat klinkt dit goed. Alleen de titel en de cover spreken mij al enorm aan, maar toen ik las waar het over ging werd ik pas echt verliefd. Wederom heftig, maar mooi. Van de schrijfster heb ik nog nooit een boek gelezen, dus naar de schrijfstijl ben ik enorm benieuwd.



'Een oprecht en prachtig liefdesverhaal. Violet en Finch raakten mij in mijn hart.' - Jenny Downham, auteur van Voor ik doodga 
Theodore Finch wil een einde aan zijn leven maken. 'Ik ben kapot en geen mens die me kan maken.'
Violet Merkey is verslagen door de dood van haar zus. 'In dat ogenblik dat onze auto zich door de vangrail boorde stierven mijn woorden ook.'
Ze ontmoeten elkaar op de rand van de hoge klokkentoren op school - vanaf dat moment begint hun verhaal. Alleen samen kunnen ze zichzelf zijn...
Ik stuur een sms naar Violet: 'Jij bent alle kleuren ineen, op volle sterkte.' 
'Je bent echt geschift, Finch. Maar dat is het liefste wat er ooit tegen me is gezegd.'
Maar naarmate Violets wereld groeit, begint die van Finch te krimpen. Hoe ver zal Violet gaan om de jongen van wie ze is gaan houden te redden? 


Het  valt me op dat er steeds meer boeken over depressie en zelfmoord wordt geschreven, maar dat vind ik juist goed. Misschien komt dat omdat ik onlangs zelf depressief ben geweest, ik weet het niet. In ieder geval, ik wil dit boek ontzettend graag lezen. En ook hier van vind ik de titel en cover prachtig.
This stunning new colouring book by Johanna Basford takes readers on a inky quest through an enchanted forest to discover what lies in the castle at its heart. As well as drawings to complete, colour and embellish, there are hidden objects to be found along the way including wild flowers, animals and birds, gems, lanterns, keys and treasure chests. Beginning at the entrance to the forest, the journey progresses through woodland, rocky caves and tree-lined mazes, over streams and a waterfall, across the trees tops, to finally reach the castle. Also hidden throughout the book are nine symbols. Readers must find all the symbols to unlock the castle door at the end of the quest and discover what lies within.

Dit is iets anders, en iets wat ik al heel lang wil hebben. Een kleurboek, maar dan wat lastiger dan die voor kleine kindjes. Hierin staan prachtige, sprookjesachtige kleurplaten. Vroeger vond ik het geweldig om kleurplaten te doen en stiekem wil ik dat nog steeds. Dus deze komt ook op mijn verlanglijstje. 

2 people left comments on: "Book wishlist #10 - Booktober"

  1. Leuke boeken! Love letters to the dead wil ik ook nog eens lezen, evenals where the light is. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, de eerste drie boeken lijken me ook echt iets voor mij. Die ga ik ook om mijn wishlist zetten, vooral Liefdesbrieven aan de sterren lijkt me onwijs mooi. Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen