Boeken zijn magisch - Booktober

vrijdag 30 oktober 2015




Ik ben tot de conclusie dat boeken magisch zijn. Lach me maar uit, maar ik vind dat dat zo is.


Van het moment dat je een boek voor het eerst opent tot het moment dat je hem weer sluit, ik vind het prachtig.  Lezen kan mij zo betoveren dat ik in die wereld verdwijn en me helemaal happy voel. De personages die me betoveren (Samuel Roth) en verhalen die me helemaal enthousiast maken. Ik vind het geweldig.



Nu vliegt er geen gouden stof als ik het boek open, maar dat gevoel geeft het me wel. En dan vooral bij de boeken waar de hele wereld om me heen lijkt te verdwijnen. En dan met lichtjes of kaarsjes om me heen, een kruikje lekker tegen me aan en misschien een kopje thee. Dan kan ik zo genieten.


En dit ga ik later ook aan mijn kinderen vertellen, misschien een beetje overdreven, maar ik wil mijn liefde voor die magie doorgeven. Ik vind het ook heerlijk om met vrienden over boeken te praten, want zij denken er misschien ook zo over,

Een reactie plaatsen