Boeken feitjes over mij - Booktober

donderdag 22 oktober 2015





Er zijn best wel wat feitjes wat betreft mij en lezen, dus het leek me leuk om die eens te delen. Dus hier zijn een paar boek feitjes over mij.




Langzaam lezen.

Een tijdje terug was ik echt een snelle lezer, maar dat is een stuk minder geworden. Ik doe vrij lang over een boek, maar dat is niet erg. Het komt denk ik door mij vermoeidheid die in de herfst en winter meer is dan in de lente en zomer, waardoor ik ook sneller wil slapen. Want ik lees eigenlijk alleen meer in de avond. Soms ook wel overdag hoor, maar dan wordt ik snel afgeleid.


Ik kan geen boeken lenen.

En dan bedoel ik van de bibliotheek. Als ik een boek neem, wil ik ook echt dat hij van mij is. Misschien een beetje egoïstisch, maar het is zo. Want ik lees boeken vaker, en lees leuke stukjes terug. En natuurlijk wil ik mijn boekenkast helemaal vullen (wat nu bijna voor de helft is).


Lezen in bad.

Dat probeer is dus heel vaak, maar ik vind het nooit leuk. Of er komen druppels op mijn boek, mijn armen worden lam en ik krijg overal jeuk. Bah bah. Maar ik probeer het steeds opnieuw, omdat het warme water zo fijn is. Ik sowieso niet een persoon die echt lang in bad zit, want ik verveel me al heel erg snel.


Mega wish list.

Mijn book wish list is mega lang, ik weet niet eens of ik hem ooit afkrijg, zeker omdat er steeds meer boeken bij komen. Er zijn zoveel boeken die ik wil lezen, maar mijn portemonnee zegt gewoon 'nee!'. En dat is niet leuk, want ik wil gewoon lekker lezen.


Ik lees liever Nederlands.

Ik lees graag boeken in het Nederlands, omdat ik dan zeker weet dat ik alles begrijp. Er zijn vast nog een hoop Engelse woorden die ik niet begrijp, en in mijn ogen kan ik dan niet volledig genieten van een boek. Dus ik zal ook Nederlands blijven lezen.

Van mijn vader.

Ik heb het lezen van mijn vader. Hij was een echte lezer en had zelf ook een hele verzameling. Hij was vooral fan van Lord of the Rings en Harry Potter. Dat laatste heb ik dus ook van hem.

Een reactie plaatsen