Boeken die me hebben teleurgesteld - Booktober

maandag 12 oktober 2015


Ja, er zijn ook boeken die ik niet leuk vind. Boeken waarvan ik veel verwachtte, maar die me enorm hebben teleurgesteld en dus ook niet heb uitgelezen.





Hearbeat - Maggie Stiefvater.

Dit doet me pijn om te zeggen, want Maggie is mijn favoriete schrijfster. Maar oh, wat heeft dit boek me teleurgesteld, ik heb hem niet eens uitgelezen. En ik keek er zo erg naar uit.
De samenvatting kling geweldig, maar toen ik begon te lezen pakte het me niet. Personages stonden me niet aan, dingen die belangrijk leken werden heel matig verwend en dingen die niet belangrijk leken werden juist tot in detail verwoord, zoals hoe iemand een ijsje in elkaar zet. Kom op!
Misschien ga ik ooit verder, want ik wil het wel nog een keer proberen. Maar nu vind ik het maar niets. Misschien komt het omdat dit voor een iets wat jongere generatie is, of omdat dit (denk ik) het eerste boek van Maggie is.


Vrees - Lauren DeStefano

Dit boek kwam na Verwelken in The Chemical Garden trilogie, en Verwelken vond ik geweldig. Dus, ik keek enorm uit naar dit boek, maar werd erg teleurgesteld. En dat ligt niet aan het verhaal, want dat is heel goed maar hoe het in elkaar is gezet. Sommige personages vond ik ontzettend irritant en het was erg langdradig in het begin. Maar, het einde was wel ontzettend spannend. Het laatste deel heb ik nog altijd niet gelezen, waarschijnlijk omdat ik bang ben opnieuw teleurgesteld te worden. Ooit ga ik hem lezen.


Nieuwe Maan - Stephenie Meyer

Een paar jaar terug gaf ik me er aan over, ik begon aan Twilight. Voor kerst kreeg ik een prachtige boxset en van deel een heb ik erg genoten. En toen kwam deel twee...
Ik heb me zo erg aan Bella geërgerd. Alles draait om haar, iedereen houdt van haar terwijl ik haar een rot personage vind. Er zit niets in en laat alleen maar het stereo type vrouw zien. Hulpeloos en zwak, en daar kan ik niet tegen. Deze heb ik dan ook snel weggelegd en ik ga er (waarschijnlijk) ook nooit meer in beginnen.




Zijn er boeken die jouw hebben teleurgesteld?

2 people left comments on: "Boeken die me hebben teleurgesteld - Booktober"