Autumn Booktag - Booktober

donderdag 1 oktober 2015


Woohoo, het is BookTober! Eerlijk gezegd heb ik nog niet erg veel ideeën voor deze boekmaand, maar het leuk me leuk om hem af te trappen met een booktag. Ik kon niet echt één leuke tag vinden, dus ik heb de vragen zelf bedacht.



Lees je meer in de herfst dan in andere seizoenen?

Nee, ik denk het niet. Ik lees heel het jaar door al heel veel.



Drink je wel eens een kopje thee tijdens het lezen?

Dat heb ik nog nooit gedaan, maar dat ga ik nog wel doen. En dan natuurlijk mijn Autumn Storm thee.

Welk(e) boek(en serie) doet je denken aan de herfst?

Dat is sowieso de Wolven van Mercy Falls. Het verhaal speelt zich al grotendeels af in de herfst, de covers doen me er enorm aan denken. En misschien komt het ook wel door de titel en door het feit dat het over weerwolven gaat.

Welke boeken wil je deze herfst lezen?

Op dit moment lees ik Het Nachtcircus en dat vind ik nu al geweldig, en op de een of andere manier vind ik het circus bij de herfst horen. Verder heb ik nog een paar thrillers klaar liggen die ik nog wil lezen. Maar het boeken die ik misschien het liefst wil lezen deze herfst zijn Rode Koningin en Mijn Hart en andere Zwarte Gaten. Helaas is die laatste pas in december te koop.



Lees je graag buiten in de herfst?

Als het niet te koud is, heel graag. En dan nog het liefst in de bossen. Samen met de geur, het vallen van de kastanjes en het rollen van de herfstbladeren kan ik ontzettend genieten van mijn boek.

Koop je meer boeken in de herfst dan anders?

Dat weet ik eigenlijk niet. Waarschijnlijk niet, want kerst komt er aan en ik vraag altijd boeken voor kerstmis. Voorheen kocht ik elke maand een boek, maar dan was mijn geld al weer erg snel op. Tegenwoordig doe ik wat rustiger aan met geld.

Ga je in BookTober elke week een boek lezen?

Nee, want dan moet ik mezelf er toe dwingen en dat wil ik niet. Want als ik het wou doen, dan wil ik het ook echt goed dan. En dan kan ik niet genieten van het lezen.

Trek je nog iets speciaals aan als je in de herfst leest?

Warme truien en mijn mega zachte sokken. Dat maakt het lezen nog fijner, want ik ben lekker comfortabel.

Lees je bij de open haard?

Wij hebben een elektrische, en die geeft wel warmte af, maar dat geeft niet dat ultieme gevoel. Ik wil een echt, knetterend, warm, lekker ruikend vuur. En natuurlijk kan ik mijn hond zijn plekje niet innemen.


Wat is je favoriete leesplekje?

Mijn bed of de bossen. Meestal slaapt mijn kat bij me, en als ik lees komt hij lekker dicht bij me liggen. Hij maakt me het lezen soms wel lastig door mijn boek kopjes te geven, maar als hij eenmaal slaapt en lekker ligt te spinnen kan ik heerlijk lezen.


Wie tag je?

Ik tag Nienke van Nienkes Lifestyle en Demi van a book a day. Veel plezier!

1 people left comments on: "Autumn Booktag - Booktober"

  1. Erg leuke tag, tof ook dat je hem zelf bedacht hebt! Woensdag op mijn blog dus :) En woohoo, Booktober is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen