Ultimate Autumn Tag

woensdag 2 september 2015





De herfst begint officieel pas de 21e, maar de meteorologische herfst is gisteren al begonnen. Herfst is mijn favoriete seizoen, en mensen kijken me dan heel raar aan. Maar ik vind het heerlijk en prachtig. Het wordt iets frisser, de geur die in de lucht hangt is heerlijk en de kleuren worden mooier. Ik wou heel graag een herfst tag doen, maar kon nergens echt een leuke tag vinden. Dus ik heb wat vragen van verschillende tags gepakt en er een paar zelf verzonnen. Hier gaan we.



Wat is je favoriete eten in de herfst?

Boerenkool met jus en gebakken spekjes, dat vind ik zo lekker. Een beetje rookworst er bij en het is perfect voor mij. Helaas vind de rest van mijn familie het niet geweldig en eten we het niet vaak, maar als we het eten is het een feestje voor mij.


Welk warm drankje neem je het liefst in de herfst?

Eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n fan van warme drankjes. Zo af en toe een kopje thee vind ik wel lekker, maar dat is maar heel zelden. Maar wat ik heel vaak neem is een kopje cup a soup tomaat met crackertjes. Dat neem ik dan in de middag en ik vind het heerlijk, Niet echt een drankje, maar ik ben er dol op.


Wat voor muziek luister je het liefst in de herfst?

Rustige muziek, en dan vooral Ed Sheeran. James Bay vind ik ook erg leuk en soms ook musical muziek. Ik vind het zo fijn om rustige muziek op te zetten en een wandeling in de bossen te nemen. Een oortje in, zodat ik de vogels nog kan horen. Echt genieten.



Wat draag je het liefst in de herfst?

Warme truien en leuke sokken! Van beide heb ik al een aardige verzameling en als ik ze beide aanheb is dat de ultieme combinatie. En als ik echt de deur uitga vind ik het leuk om een leuke muts op te doen en mijn bruine laarsjes,


Wat wordt je met Halloween?

Helaas wordt Halloween niet echt in Nederland gevierd, maar als ik Halloween zou vieren zou ik als Roodkapje willen gaan. Ik heb al heel vaak YouTube tutorials gekeken over hoe je zo'n mantel moet maken en stiekem weet ik al wat ik er bij zou dragen en hoe ik het mijn eigen kan maken. Ooit, op een dag!


Welk boeken lees je het liefst in de herfst?

Het liefst fantasy boeken. Ik wil deze herfst de Wolven van Mercy Falls boeken opnieuw lezen, omdat die boeken me aan de herfst doen denken, en ook omdat ik het gewoon erg leuke boeken vind.



Welke films kijk je het liefst in de herfst?

De Harry Potter films, films met een goed verhaal of Disney. In de zomer kijk ik niet zo vaak films, maar als het wat kouder wordt kruip


Wat doe je graag in de herfst?

Sowieso wandelen met mijn hand, daar kan ik zo van genieten. Maar wat ik ook erg leuk vind is dingen bakken en meer creatief bezig zijn. Wat ik ook leuk vind is gewoon plaatjes van herfst dingen bekijken, want daar wordt ik erg blij van.



Wat zou je nog graag in de herfst willen doen wat je nog nooit gedaan hebt?

Het eerste waar ik aan dacht was Halloween vieren. Dat lijkt me zo, ontzettend leuk. Het snoep zou ik weggeven, want dat vind ik niet lekker. Maar de ervaring lijkt me gewoon ontzettend leuk. Verder zou het me zo leuk lijken om een keer te gaan wild kamperen of een kampvuur te houden als het buiten fris is.


Wat ga je deze herfst doen wat je al eerder hebt gedaan?

Een Jack O Lantern maken. Die heb ik tot nu toe al drie jaar achter elkaar gemaakt en ik vind het zo leuk om te doen. Het staat ook zo leuk in de voortuin en het doet me denken aan Halloween. Wat ik ook nog wil doen is een dekenfort met vrienden of mijn zussen maken. Dat maakte ik dit voorjaar en het was zo leuk. En herfst kleding winkelen vind ik ook leuk, want herfst kleding vind ik veel leuker dan zomer kleding. En tot slot ga ik mijn kamer versieren voor de herfst. Afgelopen jaar kocht ik allemaal spulletjes bij de Xenos en die heb ik nog liggen, dus ik ga vandaag al aan de slag.


Dit zijn mijn Jack O Lanterns van vorig jaar.

En tot slot, wat ga je deze herfst doen wat je nog nooit eerder hebt gedaan?

Deze herfst ga ik met een vriendin naar een grote trampoline hal. Dat is dus een hal waar de vloer van trampolines is gemaakt en er staan zelfs trampolines tegen de muur. Alleen maar springen dus, super leuk! En ik ga misschien nog naar het strand. Nu ben ik wel eens op een strand geweest, maar nog nooit in de herfst. Het lijkt me heerlijk omdat het dan fris is, maar het zonnetje moet wel schijnen. En dat lijkt me gewoon super leuk.



En zoals gewoonlijk tag ik iedereen die hem ook wil doen.

Een reactie plaatsen