Lieve Nicky...

zondag 27 september 2015




Nu is het net of ik dit idee van Nienke heb, maar zij herinnerde me er weer aan dat ik dit al een tijdje wou doen. Dus bedankt Nienke.

Het duurt nu al even dat ik totaal niet kan inzien hoe mijn leven er over vijf jaar uit zal zien, hoe mijn 23 jarige ik in het leven zou staan. En het lijkt me zo leuk om over een paar jaar een brief van mijn jongere ik te lezen, om te zien hoe ik toen in het leven stond. Dus, hier ga ik...


Lieve Nicky,

Jeetje, ik kom best uit een lastige tijd. Afgelopen winter was ik best wel depressief, weet je nog? Maar je hebt je er goed uitgevochten, daar mag je best trots op zijn. En het is zeker niet gek dat je je zo naar voelde, want je bent ziek. Hoe gaat het daar nu mee? Is er al iets om het te genezen? Dat wordt eigenlijk wel tijd. Ik heb NF inmiddels al geaccepteerd, en ik ben erg benieuwd hoe jij er nu mee omgaat. Je bent een knokker, dus dat zit vast wel goed.

En hoe zit het met je kleine obsessies, je weet goed dat je om de tijd er een nieuwe bij krijgt en zo af en toe laat je er ook eentje los. Maar dat maakt niks uit, je haalt er je plezier uit. Lees je nog steeds zoveel? En hoe zit het met die boekenkast, puilt die inmiddels al uit? 

Hopelijk weet je nog wie ik ben, en schaam je je niet voor me. Dat heb je namelijk al eerder gedaan met je jongere ik. Stop daarmee, je bent mooi zoals je bent. Momenteel ben ik dat meisje dat enorm kan genieten van de aller kleinste dingetjes, dat gek is op lezen en moeilijk afscheid kan nemen van haar spulletjes. Ze luistert om het moment dat ze dit schrijft naar Disney liedjes want daar wordt ze zo blij van, en knuffelt zo nu en dan met haar kat Pluk. Ze is dol op de herfst en maakt graag foto's met haar nog best wel nieuwe camera. Ook is ze graag creatief bezig en probeert ze graag nieuwe dingen uit. Op het moment dat ze dit schrijft draagt ze zelfs een jurkje! Bijna elke dag maakt ze een wandeling in de bossen met haar hond Jasper, en dan geniet ze misschien wel het meest.

Hoe zit het met je dromen? Is dat boek inmiddels al geschreven, en heb je al leuke reizen gemaakt naar mooie landen? Nee? Doe er dan iets aan. Je wil het zo graag, maar ik weet dat je denkt dat het moeite gaat kosten. Zet je daarvan af, doe het en geniet er vooral van. En dan die kinderwens, want je 18 jarige ik wou ontzettend graag kinderen en wist zelfs al namen.

Vertel me eens hoe het nu met je gaat, en met je leventje. Werk je, of is dat nog te vermoeiend? Heb je een leuk huisje waarvan je op je 17e al wist hoe je het wou inrichten? Heb je een huisdier? Heb je een vriendje, of baal je er nu van dat het antwoord misschien nee is?En het allerbelangrijkst, ben je gelukkig? Geniet je nog steeds van die kleine dingetjes?

Ik ben best slecht in brieven schrijven. Ik typ wel dingen die in me opkomen, maar is het wel leuk om te lezen? In mijn hoofd klinkt het meestal wel leuk, maar als ik het teruglees erger ik me aan me zelf.

Denk je nog wel eens aan papa, of wordt dat echt minder met de jaren. Ik steek nog vaak een kaartje aan, nu heb ik dat ook gedaan. Papa zal trouwens echt wel begrijpen dat dat minder wordt, want jouw leventje gaat verder. En hij houdt zielsveel van je, geloof me. Denk maar eens aan die leuke momenten die jullie samen hadden. En nu ben je zeker aan het glimlachen. Glimlach maar, dat staat je goed!

En hé, waarom doe je dit niet nog een keer? Eens kijken hoe de 28e jarige ik er uit ziet, maar dat is als ik dit schrijf nog tien jaar weg. Leef in het moment, Nicky. Dan geniet je het meest. Plannen is goed, maar maak je niet druk over de dingen die er nu niet toe doen.

En onthoud. Je bent een sterke meid en jij kan die grote wereld aan. Hou je taak klein duimpje!

Liefs, Nicky




2 people left comments on: "Lieve Nicky... "

  1. Wat een prachtige brief en leuk dat je het een beetje geinspireerd hebt op mijn artikel. Ik hoop dat je deze brief over vijf jaar terugleest!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En dat hoop ik ook, als ik hem terugvindt :)

      Verwijderen