Doddleoddle - Nieuwe favoriete YouTuber

donderdag 17 september 2015


Ik ben iemand die dol is op YouTube en dat ook ontzettend veel kijkt. En een tijdje terug liet ik ook weten wie mijn favoriete YouTubers zijn. Ik ben niet iemand die naar nieuwe zoekt, maar ze echt per toeval ontdekt. En zo kwam ik per toeval Doddleoddle tegen, want Carrie Hope Fletcher noemde haar in een van haar video's. Na die video was ik haar al weer vergeten, tot ik naar de kapper ging. Ik liet mijn haar kort knippen en zocht naar leuke manieren om mijn haar te doen, en ik kwam deze video tegen.


En daarmee begon de liefde. Doddleoddle (Dodie Clark) is iemand die video's over van alles maakt, maar ze zit het vaakst met haar ukelele voor de camera. Ze doet covers, maar ze schrijft zelf ook liedjes over de meet uiteen lopende onderwerpen. Ze is dol op mode, thee, haar ukelele en kerstlichtjes. Veel van die dingen vind ik ook ontzettend leuk, maar wat mij het meest aanspreekt is haar ervaringen met depressie. Ikzelf ben meerdere keren depressief geweest, en soms heb ik nog kleine momentjes. Dodie heeft dat ook, en ze kan zo goed beschrijven hoe het is. Ze heeft er ook een video over gemaakt (oh, Ed Sheeran zit er een paar seconden in).

Ik vind haar gewoon zo ontzettend leuk en lief, en echt. Ik vind het fijn als ik naar een YouTuber kijk, dat ik het gevoel heb dat ik gewoon met een goede vriend zit te kletsen. En daarom is mijn groepje favoriete YouTubers erg klein.









Een reactie plaatsen