Dingen die ik graag wil (doen)

zaterdag 12 september 2015




Het gebeurt heel vaak dat ik dingen wil doen, maar in mijn hoofd zegt dan een stemmetje: 'Dat kost te veel werk, dat gaat je nooit lukken!' of: 'Dat durf je toch niet!'. Maar intussen weet ik goed dat ik het wel kan, en wel durf. En daarom dit korte lijstje met dingen doe ik graag zou willen doen.



Ukelele spelen.

Al tijden wil ik een instrument bespelen en nooit wist ik echt wat, tot ik de YouTuber Doddleoddle ontdekte. Zij vind de ukelele fijner dan de gitaar, omdat een ukelele maar vier snaren heeft. En toen dacht ik: 'He, dat wil ik ook!' En op YouTube staan meer dan genoeg mensen die het je willen leren, dus het enige wat ik nu nodig heb is een ukelele. En die zijn gelukkig niet ontzettend duur.


Een boek (of compleet verhaal) schrijven.

Ik schrijf al ontzettend lang gedichtjes en kleine verhaaltjes, maar ik wil ook ontzettend graag een kort verhaal of zelfs een boek schrijven. Maar het is zo ontzettend lastig om iets origineels te verzinnen. En misschien komt het ook een beetje door de onzekerheid. Ruim een jaar geleden zat ik op een site waar ik met andere meiden verhalen schreef. Ieder was dan een personage en zo ontstond er dus een verhaal, en dat vond ik ontzettend leuk. Maar er waren een paar meiden die dachten dat ze alles waren daar, alleen omdat ze goed konden schrijven. En ze stampte mij helemaal de grond in, ik kreeg zelfs haat berichten waar meiden me bedreigde. Daarom besloot ik, en een paar andere meiden, daar weg te gaan. Met een meisje schrijf ik nog steeds, maar dan op Tumblr. En gelukkig heb ik veel lol met haar.
En het stomme is, ik heb zo vaak idee├źn in mijn hoofd. En boeiend als ze niet origineel zijn, ik wil schrijven en ik vind het leuk. Dus note to self: Als ik een leuk idee heb, schrijf ik het gewoon op.



Leren breien.

Dit wil ik misschien al het langste, want het lijkt me zo leuk om mijn eigen sjaal of muts te breien. Of gewoon een klein stukje stof. Maar toch doe ik het niet, terwijl ik het zo makkelijk zou kunnen leren. Het hoeft niet perfect te zijn, maar het lijkt me gewoon zo leuk. Dus Nicky, DOE HET GEWOON DOOS! Er staat een hele doos met wol en brijnaalden hier in de garage, dus ga aan de slag!




Wat zou jij graag willen doen wat je lastig lijkt?

Een reactie plaatsen