Dagje Efteling

woensdag 23 september 2015



Maandag ben ik met mijn moeder, buurvrouw en twee buurkindjes een dagje naar de Efteling geweest. Ik had al gepland om nog te gaan, aangezien ik al een kaartje had. Mijn buurvrouw had nog een kaartje over, en ze nodigde ons uit.


Nu wil ik al een tijdje lopend door de Efteling, omdat ik normaal in mijn rolstoel zit. Het voordeel van een rolstoel is natuurlijk de rolstoel ingang, maar het leek me gewoon zo leuk om lekker rond te lopen. Nu kwam mijn buurvrouw met het idee om maar een kinderwagen en de rolstoel mee te nemen. Zo kon ik af en toe gewoon lopen, en als het nodig was zitten,


 

Van het Sprookjesbos zal ik altijd houden, gewoon omdat het zo leuk is. Even lekker wandelen door een bos gevuld met leuke verhalen en prachtige aankleding. Roodkapje kwam ik helaas niet tegen, maar dit zijn ook een paar van mijn favorieten.


Omdat we kleintjes bij hadden kon ik natuurlijk niet echt in de grote attracties, maar erg vond ik dat niet. Ik ben alsnog in drie achtbanen geweest, waaronder de Baron 1989. Sinds ik hier van hoorde wou ik er al in, want ik ben dol op ruige attracties. Helaas kon en durfde niemand met mij mee, dus ik stond een uur(!!) alleen in de rij. Je kon kiezen waar je wou zitten, en ik wou natuurlijk voorin. En hoe dichterbij ik kwam, hoe sneller mijn hart ging kloppen. En de Efteling heeft het weer goed gedaan, want de aankleding is prachtig en het verhaal er om heen ook. En dan zit je en ga je omhoog, en als je helemaal boven bent blijf je nog een paar seconden hangen. En dan stort je naar beneden, en dat is zo vet! Ik heb mijn nieuwe, favoriete achtbaan gevonden!


Verder hebben we nog wat van de klassieke attracties genomen, zoals de Droomvlucht en Fatamorgana. De Droomvlucht blijft ook echt een favoriet van mij.


Normaal neem ik niet echt souvenirs, omdat er nooit echt iets leuks bij zit. Maar toen kwam ik deze tegen. Blond Amsterdam heeft samengewerkt met de Efteling en verschillende sprookjes op hun servies gezet. En aangezien Roodkapje mijn favoriete sprookje is koos ik voor die. Er was nog veel meer, maar deze vond ik het leukst.

Kortom, ik heb een super gezellig dagje gehad.

Een reactie plaatsen