Book wishlist #9

donderdag 3 september 2015





De eerste golf: de wereld wordt gehuld in duisternis
De tweede golf: als je geluk hebt weet je te ontsnappenDe derde golf: als je pech hebt overleef jeDe vierde golf: er geldt nog maar één regel – vertrouw niemand
Nu de vijfde golf eraan komt, is Cassie op de vlucht – voor Hen, de wezens die er menselijk uitzien maar het niet zijn. Zij die het land doorkruisen om eenieder te vermoorden die ze tegenkomen. Cassie gelooft dat er maar één uit het verleden die je dwars zitten? Maak je je zorgen over de toekomst? Als je jouw situatie volledig uze vreemdeling die haar enige hoop is om haar vijfjarige broertje te helpen bevrijden. En haar enige hoop om zelf te overleven.Maar Cassie moet kiezen tussen vertrouwen en wanhoop, tussen verzet of overgave. Tussen leven... en dood.


Eigenlijk had ik hier nog niet van gehoord, tot ik de trailer van de verfilming zag. Het leek me ontzettend interessant, omdat het me een beetje aan een spel doet denken. En natuurlijk wil ik eerst het boek lezen voor ik de film zie. Ik heb dit soort concept nog nooit in boekvorm gezien en het lijkt me super interessant om het te lezen.



Mara Todd wordt wakker in een grasveld omringd door mistflarden. Behalve haar naam kan ze zich niets meer herinneren. Ze is doodsbang en denkt dat ze dood is. Dan doemt er een jongen op in de mist die zichzelf de Angstaanjager noemt. Hij is in staat door te dringen tot de duistere kant van de mens, ziet welke fouten je hebt gemaakt en is er om je te straffen. In een griezelig spel confronteert hij je vervolgens met je grootste angst. 
Maar waarom moet Mara hem hierbij helpen? Waarom is juist zij uitgekozen voor die huiveringwekkende taak? Ze blijft zich verzetten tegen alles waarin hij haar meesleurt, tot de schokkende waarheid eindelijk tot haar doordringt... 


Weer een concept waarvan ik nog nooit gehoord hebt, en opnieuw lijkt het me een tof boek. En waarbij me de Gone serie me helemaal niets lijkt, kijk ik er naar uit om dit te lezen.



Het lukt Quinn maar niet om de draad van haar leven weer op te pakken na de dood van haar vriendje, Trent. Het enige wat haar troost geeft, zijn de ontmoetingen met mensen die zijn gedoneerde organen hebben gekregen. Maar uitgerekend de ontvanger van zijn hart blijft een mysterie. In het geheim gaat ze op zoek naar deze persoon en ontdekt dat hij Colton Thomas heet en negentien jaar oud is. Ze wil hem zien - één keer maar, houdt ze zich voor...

Weer een boek waarvan ik super graag wou dat hij vertaald werd, en dat ook gebeurd is. Dit boek is geen fantasy, maar iets wat echt zou kunnen gebeuren. En hoe verdrietig het ook klinkt, het lijkt me echt prachtig.


Een reactie plaatsen