The bedtime booktag

dinsdag 25 augustus 2015




Alweer een booktag, maar ik vind ze dan ook ontzettend leuk. Deze keer de Bedtime Booktag, opnieuw bedacht door Demi. Het zijn tien vragen en ik vind ze zelf erg leuk.




Welk boek hield je de hele nacht wakker omdat je het uit moest lezen?

Zeker Spotgaai, en niet omdat ik het zo leuk vind. Iemand had voor mij het einde verklapt en daardoor kon ik er niet van genieten, maar ik wou alsnog weten hoe het afliep aangezien ik de andere boeken enorm leuk vind. Spotgaai was voor mij ook een beetje langdradig en dat vond ik erg jammer. Maar ik kijk wel enorm uit naar de laatste film.


Welk boek maakte je bang om te gaan slapen?

Eigenlijk gebeurt het heel zelden dat ik bang wordt van een boek, en het gebeurt dan ook nooit dat ik niet kan gaan slapen. Dat gebeurt alleen bij enge films, en daarom kijk ik ook nooit horror films. Wat gek is, want laatst keek ik The Woman in Black en die vond ik helemaal niet eng, en ik kon gewoon slapen die nacht.


Welk boek liet je in slaap vallen?

Hoe moet ik dat interpreteren? Een boek dat ik mooi vond waardoor ik heerlijk sliep, of een boek dat ik saai vond waardoor ik bijna in slaap zou vallen. Als ik boeken erg leuk vind dan gaat mijn gedachte daar nog heel lang naar uit, en als ik iets saai vind leg ik het gewoon weg.


Op welk boek heb je lang gewacht tot het uitkwam?

Op dit moment wacht ik op Rode Koniging (Red Queen) en die komt begin september uit, maar waar ik ook enorm lang op heb gewacht was Zwart als Ebbenhout van de Snow White trilogie.


Welk boek heeft je perfecte vriendje/vriendin?

Sowieso Samuel Roth uit de Wolven van Mercy Falls. Hij is erg realistisch, maar ik denk niet dat ik iemand als hem ooit zal tegenkomen. Jammer, dan blijf ik maar lekker wegdromen bij die boeken. En oh, Prins Maxon mag er ook wel zijn. Ook al houd ik totaal niet van prinsen.


Welk boek zou een nachtmerrie zijn om in te leven?

Ik denk meteen aan the Snow White trilogie, omdat Lumikki echt enorm enge dingen meemaakt. En ik zou het ook niet erg leuk vinden om mee te moeten doen aan The Hunger Games.


Welke boek cover doet je denken aan de nacht?

Hiervoor moest ik even in mijn boekenkast neuzen, maar ik ga voor Het Nachtcircus. En die titel is ook nog eens erg toepasselijk. Het boek zelf moet ik nog lezen.


Welk boek heeft de ergste cliffhanger?

Op dit moment is dat Prinses van de Selection serie. Voor de gene die hem gelezen hebben, je weet wat ik bedoel. Bah!

Over welk boek heb je gedroomd?

Ik heb vaak genoeg over Harry Potter gedroomd, maar telt dagdromen ook? Want dan heb ik ontelbare keren gedagdroomd over de Wolven van Mercy Falls. Of eigenlijk over Samuel Roth, sssst.

Welk monster uit een boek wil je absoluut niet onder je bed?

Dementors moeten wegblijven, want die vind ik zo naar. Iets wat je blijheid en geluk weghaalt, nee bedankt!


Een reactie plaatsen