Redenen waarom boeken me gelukkig maken

zaterdag 15 augustus 2015



Op Adaroble Books zag ik een tijdje terug een post met 7 redenen waarom Danique zo gelukkig wordt van boeken, en dat zag er zo leuk uit dat ik het ook wil doen. Ik doe hem iets anders, maar het is het zelfde idee.



Ontsnappen aan de realiteit:

Hoe heerlijk is het om even aan de echte wereld te ontsnappen, en even in een compleet andere wereld stappen. Ik kan daar zo van genieten. Andere mensen, andere verhalen. Geweldig!


Boeken zijn mooi.

Ja, boeken zijn mooi. Niet elk boek is even mooi als de ander, maar de beeste boeken vind ik mooi. Vooral als ze zo naast elkaar staan in mijn kast, en de lichtjes laat de letters glinsteren. Aaah, ik heb een probleem.


Boeken zijn vermakelijk.

Ik hoor vaak genoeg dat mensen niet snappen wat er nou zo leuk is aan boeken. Maar ik kan me er erg goed mee vermaken. Een boek kan een totaal ander verhaal bevatten, nieuwe personages en gebeurtenissen. Hoe mooi is het dat zoveel in een boek kan passen. En het is zo fijn om verdiept te zitten in een boek en te tijd even te vergeten.


Lezen is gezond!

Het is wetenschappelijk bewezen dat lezen goed voor je is. Het vermindert stres, vergroot je concentratie en nog veel meer.


Boekenleggers.

Er zijn mensen die ze niet gebruiken, of zelfs de hoekjes omvouwen. Niet doen mensen! Maar ik vind dat een boekenlegger een boek nóg mooier maakt. Ik probeer ook vaak een boekenlegger te kiezen die bij het boek past. Ik zei toch dat ik een probleem heb.


In boeken zitten goede levenslessen.

Tenminste, dat vind ik. Het is vaak genoeg voorgekomen dat ik een boek dichtsloeg en ik me realiseerde dat ik iets belangrijks had geleerd.




En dat is het. Dus pak een boek en ga aan de slag!

1 people left comments on: "Redenen waarom boeken me gelukkig maken"

  1. Prachtige foto's zijn het geworden, vooral die met de kat! Leuk artikel, ben het met al je puntjes eens :)

    BeantwoordenVerwijderen