Mooie boekenkasten

woensdag 19 augustus 2015




De boekenkast van een lezer is eigenlijk een trofeekast. En hoe mooier de kast, hoe beter de boeken uitkomen. Het internet staat dan ook vol foto's van mooie boekenkasten en het liefst zou ik die dan ook hebben. Daarom ga ik vandaag een beetje wegdromen bij deze mooie boekenkasten.



Een hele muur vol boeken is mooi, maar ook ontzettend druk. Dat kan natuurlijk verminderd worden door de ruimte wat rustiger te maken. Ik vind het namelijk zo prachtig en het bespaart ontzettend veel ruimte. Je moet wel een ladder hebben om bij de bovenste planken te komen.




Dit is ongeveer hetzelfde, maar toch weer anders. Ik vind het geheime deur effect ontzettend gaaf en het is net of het een filmshot is. En doordat de deur ook deels kast is heb je nog meer plek om je boeken kwijt te kunnen..




De open trap vind ik al prachtig, maar doordat de treden breder zijn is het ook nog een boekenkast. Hiermee bespaar je ontzettend veel ruimte, en het ziet er ook nog erg leuk uit.




Ondanks dat de hele muur is bedenkt is het nog vel vrij rustig waardoor je de ruimte beter kan opvullen.



Dit idee vind ik zo gaaf. Dit is een ingebouwde kast die iemand heeft omgebouwd tot een leeshoekje/boekenkast. Ook hierdoor bespaar je veel ruimte en het ziet er erg leuk uit.



Dit doet me echt denken aan een oude bibliotheek, mede door de ladder. Maar het is ook gewoon rustig en vooral erg mooi. Dit moet dan wel echt een aparte ruimte in het huis zijn. Een inloopboekenkast, dat wil ik zo graag!

Een reactie plaatsen