Leukste plekjes van vakantie

donderdag 13 augustus 2015




Ik ben net drie weken op vakantie geweest in Frankrijk, en ook al zijn we niet veel weggeweest van de camping, er waren zeker een paar plekjes waar ik het erg leuk heb gehad.





Langs de camping waren stroomt de rivier Le Lot. Het is een erg rustig en op dat punt ondiep riviertje die lekker rustig kibbelt. Dus als je er met je luchtbandje vanaf drijft is dat puur genieten. Wat wij een paar keer hebben gedaan is een stukje terug langs de rivier rijden en twee kilometer terug er op gaan en vanaf daar weer richting de camping drijven. In de tussentijd hebben we lekker gekletst en het vooral erg gezellig gehad.




Een van de leukste dingen van Frankrijk vind ik de ouder kasteeltjes. Nu is dit niet echt een oud kasteeltjes. Een man heeft ooit een ruïne gevonden, deze gerestaureerd tot dit en zelf woont hij in de toren. In de rest van het kasteel laat hij wel bezoek toe. Er hangt ontzettend veel kunst en het was ontzettend leuk. Dit was in Belcastel.



Een keer per week was er een kampvuur op de camping, en dat was ontzettend leuk. Er was muziek, kinderen waren marshmallows aan het roosteren en het was vooral ontzettend gezellig. Ik vond het zo heerlijk omdat je alles gewoon even kon vergeten en lekker kon kletsen. Bovendien komen er altijd mooie gesprekken naar boven bij zo'n vuur.




Dit was een erg bijzonder plekje voor me. Op deze brug, voor deze waterval zei papa: 'En nu ben ik gelukkig.' Dus om hier terug te komen voelde heel dubbel. Het was erg moeilijk, maar ook weer heel mooi. En volgens mij heb ik de hele tijd lopen glimlachen.




De dag voordat ik naar huis ging vroegen de ouders van een vriend of ik en een andere vriendin meegingen naar een stadje voor een sleuteltocht. Wij zeiden ja, want dat leek ons erg leuk. En toen we even op een terrasje gingen zitten zag ik dit boekenwinkeltje. Ik werd ontzettend enthousiast en ging er meteen heen. En ik kocht er ook iets, namelijk Harry Potter in het Frans. Het leek me gewoon erg leuk om ook iets te komen in dit schattige winkeltje.



Deze brug stond in Cahors en in de middeleeuwen werd er ook nog echt op gevochten. Het gaf een heel gaaf gevoel om daar over heen te lopen. Er waren ook trappen waardoor je nog hoger kon, en die treden waren versleten doordat het zo oud is en doordat er zoveel mensen op hebben gelopen. Ontzettend gaaf.


Natuurlijk waren er nog veel meer leuke plekjes, maar dan zou deze blogpost ontzettend lang worden. Deze plekjes zijn me het beste bijgebleven en vond ik dan ook het leukst. Welk plekje vind jij het leukst?

Een reactie plaatsen