Happy when it rains

vrijdag 21 augustus 2015






Noem me maar gek, maar ik word intens gelukkig van regen. De meesten mensen zijn super chagerijnig en zitten continue te nokken in een hoekje. Wij Nederlanders zijn ook nooit tevreden! Maar daarom ben ik er trots op dat ik glimlach op zulk soort dagen.






Petrichor:
Petri-watte? Ik weet ook niet precies hoe je het moet uitspreken, maar de betekenis er achter maakt me blij. Het is namelijk de geur van de regen, of de geur na de regen. Hoe dan ook, ik houd er van. Vooral als ik met mijn hond ga wandelen. Ik heb zelfs gehoord dat er een parfum van bestaat, dus ik ga mijn best doen om die te vinden!





Het geluid van de regen:
De mensen die wel eens gekampeerd hebben kennen dit wel. Als het regent krijg je een tikkend geluid op het doek van de tent. Zo iets heb ik bijna altijd als het regent. In de achtertuin hebben wij een soort zeil als overkapping over een deel van onze tuin. Mijn kamerraam zit daar boven, en als het regent heeft dat het zelfde effect als bij een tent. En ik kan zo lekker slapen bij dat geluid. Sowieso als het onweert vind ik dat leuk.





Lezen in bed op regenachtige dagen:
Een beetje het zelfde, maar dan met lezen. Het is zo ontspannend om tijdens het geluid van de regen te genieten van een goed boek. Dan zit ik met mijn gedachte helemaal in het verhaal, maar ergens op de achtergrond hoor ik het geluid van de regen nog. Voor mij maakt dat het lezen nog echter. Ik kan daar zo van genieten.





Foto's maken van de regen:
Sinds ik een camera heb maak ik nog meer foto's dan ik eerst altijd deed. Stiekem probeer ik ze altijd een beetje Tumblr waardig te maken, maar ik ben gewoon dol op het zoeken van details en kleine, onopvallende dingen. Zo vind ik het dus ook leuk om foto's te maken van regendruppels op een raam of op blaadjes.



Hoe dan ook, ik hou intens veel van regen. Stiekem kijk ik wel uit naar de herfst.


Wat vindt jij van regen?

Een reactie plaatsen