Een Book Tag #2

woensdag 12 augustus 2015




Er zijn zoveel leuke boekvragen om te beantwoorden, maar het komt heel vaak voor dat ik maar enkele vragen leuk vind. Dus besloot ik om, net zoals bij mijn vorige book tag, wat vragen van verschillende tags te pakken en ze in een tag te doen. Vandaar de simpele titel: 'Een Boek Tag'



Wordt je ziek als je in een rijdende auto leest?
Als ik in de bus zit lees ik, en dan wordt ik nooit misselijk. En ik kan me niet herinneren wanneer de laatste keer was dat ik in een auto las. Maar ik denk het niet, wat eigenlijk wel gunstig is.


Ruik je aan je boeken?
Aha! Eigenlijk heb ik een hele routine voor ik een nieuw boek lees. Ik voel de kaft, ruik het boek en strijk over de pagina's in de hoop dat ze zacht zijn. Beetje raar misschien.


Wanneer begon je met lezen?
Eigenlijks vanaf dat ik kan lezen. Ik had een stapeltje kinderboekjes en ik was er dol op. En hoe ouder ik werd, hoe meer boeken ik las. En sommigen van mijn favoriete kinderboeken heb ik dus nog.
Na de dood van mijn vader ben ik er een beetje uitgekomen, maar de liefde begon al snel weer. En nu wordt mijn collectie steeds groter.


Heb je boeken in een andere taal dan Nederlands?
Ja, twee zelfs. Een tijdje terug kocht ik Peter Pan in het Engels, en ondanks dat het even lastig was, heb ik er enorm van genoten. En vorige week was ik nog in Frankrijk en daar kwam ik een super schattig boekenwinkeltje tegen. En daar hadden ze Harry Potter in het Frans. Ik kocht hem deels van wegen mijn vader. Hij was dol op Frankrijk en Harry Potter. Of ik hem ga lezen? Nee, maar hij is wel heel erg mooi.




Kan je op elk moment stoppen met lezen, of moet het bij een bepaald stuk of nieuw hoofdstuk?
Ik moet stoppen bij een nieuw hoofdstuk, anders raak ik in de war en weet ik niet waar ik nou precies gestopt ben. Wat ik ook wel eens doe is stoppen bij een nieuwe paragraaf in de midden van een hoofdstuk. Maar het liefst bij een nieuw hoofdstuk.


Lees je meerdere boeken tegelijk?
Nee, want dan kan ik me niet meer concentreren. Dan raak ik in de war met wat nou in welk boek gebeurt, haal ik personages door elkaar en wordt het een grote warboel.


Alleen thuis lezen of overal?
Ik kan bijna overal lezen. Als ik op de bus wacht, in de bos en zelfs in de bossen. Het maakt me niets uit, als het maar niet te lawaaierig is. Maar ik kan dus bijna overal genieten van een boek.


Ben je erg voorzichtig met je boeken?
Ja, heel erg. Ook al vind ik oud uitziende boeken prachtig, ik wil mijn boeken wel mooi houden. Vouwen in de rug, of zelfs in de pagina's vind ik absoluut niet leuk en daarom behandel ik mijn boeken als porselein terwijl ik lees.


Heb je een bepaald plekje waar je het liefst leest?
Mijn bedje. Of de hangmat die ik veel op vakantie heb gebruikt. Dat lag zo ontzettend lekker. Maar als het een zacht, comfortabel plekje is lees ik er erg graag.



Lees je liever series, of enkele boeken?
Series, omdat je dan de personages beter kan leren kennen en langer kan genieten van het verhaal.



Van welke schrijver/schrijfster heb je de meeste boeken gelezen?
Op dit moment is dat J.K. Rowling, maar dat zal snel Maggie Stiefvater zijn. Van haar heb ik op dit moment zes boeken gelezen.


Als je zelfs een boek zou schrijven, waar zou het dan over gaan?
Ik heb al heel lang een idee in mijn hoofd met draken, maar ik ga niet zeggen wat aangezien ik het ooit nog wil schrijven.







Een reactie plaatsen