De Prinses - Bookreview

maandag 10 augustus 2015




Twintig jaar geleden deed America Singer mee aan de Selectie en wist ze prins Maxons hart te veroveren. Nu is het de beurt aan prinses Eadlyn om haar eigen Selectie te houden. Eadlyn verwacht niet dat het voor haar even sprookjesachtig zal zijn als het liefdesverhaal van haar ouders. Maar als de strijd om haar hart losbarst, zou ze er wel eens achter kunnen komen dat haar eigen geluk niet zo ver weg is als ze altijd dacht.

Dit boek had ik al een week geleden uit, maar ik wist even niet wat ik er over moest schrijven. Nu gelukkig wel.

Het was al aangekondigd dat Kiera Cass een nieuw boek uit zou geven, nog voor ik de eerste drie Selectie delen had gelezen. Maar aangezien ik de drie boeken in een week uit had, moest ik nog even wachten tot dit boek ook in Nederland uitkwam. En pas een maand nadat hij uitkwam kreeg ik hem in handen, en nóg een maand later las ik hem pas aangezien in nog andere boeken had liggen.
Ik heb dit boek op vakantie gelezen, in mijn hangmatje voor de tent. En ja, ik heb genoten. Het was zo ontzettend leuk om te zien hoe de dochter van America en Maxon is en hoe zijzelf zijn na twintig jaar. Van hun kreeg je niet een heel groot beeld, maar wel van Eadlyn. En het is duidelijk dat ze wat dingetjes heeft geërfd van haar ouders.
Ook was het leuk om de Selectie te zien vanuit het oog van de troonopvolger zelf. Voor Eadlyn is de Selectie wel anders dan het voor haar ouders was. Voor haar ouders was het (buiten al die nare gebeurtenissen) erg sprookjesachtig, maar Eadlyn heeft er niet echt zin in.

Wat ik zo fijn vind aan deze boeken is dat ze heel gemakkelijk te lezen zijn, ondanks dat het een goed gevuld verhaal is, En als ik het goed heb komt er hierna nóg een deel uit. Hoera!




Een reactie plaatsen