Book wishlist #8

zondag 16 augustus 2015






(Ik kon alleen de Engelse samenvatting vinden)
Mare Barrow's world is divided by blood—those with common, Red blood serve the Silver- blooded elite, who are gifted with superhuman abilities. Mare is a Red, scraping by as a thief in a poor, rural village, until a twist of fate throws her in front of the Silver court. Before the king, princes, and all the nobles, she discovers she has an ability of her own.
To cover up this impossibility, the king forces her to play the role of a lost Silver princess and betroths her to one of his own sons. As Mare is drawn further into the Silver world, she risks everything and uses her new position to help the Scarlet Guard—a growing Red rebellion—even as her heart tugs her in an impossible direction. One wrong move can lead to her death, but in the dangerous game she plays, the only certainty is betrayal.

Ik ben zo blij dat dit boek eindelijk naar het Nederlands vertaald is. Toen ik hier van hoorde hoopte ik al dat hij zou komen, en hij komt! Vanaf een september is hij te koop. 
Ik heb nog nooit van zoiets gehoord en ik en dus ook ontzettend benieuwd. Het lijkt me zo uniek en nieuw. En de cover ziet er prachtig uit.


In De koningin & de favoriet zijn twee novelles in de populaireSelection-serie gebundeld. Kiera Cass neemt de lezer weer mee naar de fascinerende wereld vanDe selectie en beschrijft de ervaringen van twee geliefde personages uit de serie.
Voordat America's verhaal begon, kwam een ander meisje naar het paleis om te strijden om de hand van een andere prins. In De koningin volgen we prins Maxons moeder, Amberly. 
Marlee Tames deed mee aan de Selectie om prins Maxons hart te winnen, maar haar eigen hart had andere ideeën. De favoriet vertelt het verhaal van de geheime liefde tussen Marlee en lijfwacht Carter.


Woohoo! Ook deze komt eindelijk in het Nederlands. Ik vind het zo leuk dat de verhalen van minder grote rollen in de Selection serie ook meer aandacht krijgen. Het is een vrij dun boekje, maar ik ben erg benieuwd naar deze verhalen en hoe de andere kandidaten in de Selectie stonden, en hoe de moeder van Maxon het meemaakte.





Anna kijkt erg uit naar haar laatste jaar op school in Atlanta, waar ze een cool bijbaantje heeft, een lieve vriendin en waar haar secret crush opeens interesse in haar lijkt te hebben. Dan wordt ze door haar vader naar de kostschool in Parijs gestuurd. Anna voelt zich eerst doodongelukkig, maar dat gevoel ebt gauw weg als ze Étienne St. Clair ontmoet. Étienne is charmant en heeft de looks & de brains… en een vriendin. Maar in de Stad van de Liefde moeten wensen uit kunnen komen. Zal een jaar vol bijna-romantische ervaringen eindigen met de felbegeerde French Kiss? 

Het liefst lees ik spannende en mysterieuze boeken, maar zo af en toe is een echt meidenboek ook heel leuk. Het klinkt alsof dit verhaal lekker makkelijk is weg te lezen, maar wel goed gevuld. En ergens klink het ook cliché, maar stiekem vind ik dat ook heel erg leuk.




Ronan Lynch heeft veel geheimen. Een daarvan is dat hij voorwerpen uit zijn dromen kan halen. Ronan is een van de ravenjongens: een groepje vrienden van de eliteschool Aglionby. Ze zijn op zoek naar de dode ravenkoning Glendower, van wie ze denken dat hij verborgen is in de bergen vlak bij hun school. Tijdens hun zoektocht naar de koning komen Ronans geheimen langzaam maar zeker aan het licht en zetten ze een reeks onheilspellende gebeurtenissen in gang.

Eigenlijk wil ik dit boek al zo lang, maar ik eindig steeds met andere boeken in mijn mandje omdat er zoveel boeken zijn die ik wil hebben.
Deel een heb ik al gelezen en het lijkt me zo interessant om een ander personage een wat belangrijkere rol te zien hebben. Ik heb nooit zoveel aandacht aan dat personage besteed, maar misschien is het daarom juist goed dat hij hierin de grotere rol krijgt. En natuurlijk ben ik benieuwd naar het vervolg op het vorige boek.

2 people left comments on: "Book wishlist #8"

  1. Yaay! Al deze boeken lijken mij ook echt heel leuk, vooral de tweede, omdat ik de vier boeken van de Selectie net uitgelezen heb! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijken me ook ontzettend leuke boeken! Kijken hoe snel ik ze heb :) xxx

      Verwijderen