Tien favoriete boeken

zondag 12 juli 2015





Eventjes geen tags! Want ik ga lekker praten over mijn favoriete onderwerp: Boeken! Een tijdje terug vroeg iemand of ik mijn tien favoriete boeken wou laten zien. Ik heb het eerst even achterwegen gelaten omdat ik het moeilijk vond om uit heel mijn boekenkast tien boeken te kiezen die ik het leukst vond en waar ik het meest van genoten heb, Maar het is me gelukt. Dus vandaag ga ik praten over mijn tien favorieten boeken!
Dit is trouwens niet mijn top tien.



De Raven Jongens - Maggie Stiefvater

Dit is het eerste deel van een erg mysterieuze boekenreeks. Ik heb alleen nog maar dit deel gelezen, maar ik verlang zeker naar meer. Waar het over gaat is moeilijk te beschrijven, en dat betekend ook dat je goed moet nadenken bij dit boek. Er is zoveel mysterie waarin een vleugje tienerliefde doorheen wordt gegooid.




De Darkest Powers - Kelley Armstrong

Ik speel een beetje vals, want dit zijn eigenlijk drie boeken in een bundel. Maar dit is ideaal voor als je op vakantie gaat. Het heeft het gewicht van een boek, maar het bevat drie boeken. Daarbuiten vond het lezen hiervan erg leuk. Er gebeurt ontzettend veel en er zijn zoveel leuke personages. Verder is het ook gewoon ontzettend spannend en heeft het een vrij open einde waarbij je dus je eigen fantasie kan gebruiken.



Cruise Control - Carlie van Tongeren

Ook dit boek is heerlijk voor op vakantie, maar wel om een andere reden. Dit boek is erg luchtig, ondanks de drama die er in voorkomt, en je hoeft er niet veel bij na te denken. Het verhaal is ontzettend realistisch en dat is ook wel eens leuk. Ook dit boek heeft een open einde. Leuk!



Verwelken - Lauren DeStefano

Dit boek kocht mijn moeder voor me, en daar ben ik haar erg dankbaar voor. Het verhaal is futuristisch en gaat over een gedwongen huwelijk en over hoe de bruid daar in staat. De wereld is verwoest. Mannen worden maar vijfentwintig en vrouwen slechts twintig. De bruid wil haar leven niet eindigen als een gedwongen bruid.




De One - Kiera Cass

Op dit moment is Kiera Cass een groot schrijfster in de boekenwereld. Ze heeft de geweldige Selection serie geschreven, en de One vind ik tot nu toe het beste. Juist omdat alles een beetje op zijn plaats kwam en we er eindelijk achter kwamen voor wie America nu eindelijk koos.



Wreck This Journal - Keri Smith

Het is geen leesboek, maar wel een van mijn favoriete boeken. Hiermee kun je je creativiteit de vrije loop laten gaan en het maakt niet uit of het vies wordt of als het boek beschadiging oploopt, want dat is juist de bedoeling. Want wij boekliefhebbers zijn zo voorzichtig met onze boeken, dus hoe leuk is het om onvoorzichtig te zijn? Er op te staan, mee te douchen en mee te gooien.



Huiver - Maggie Stiefvater

Ik bedank Tumblr duizend maal, want via daar ben ik achter dit geweldige boek gekomen. Het is het eerste deel in de Wolven van Mercy Falls trilogie en ik ben verliefd. Het gaat over weerwolven, maar ik vind dit concept beter dan welk weerwolven verhaal dan ook. Het spannende verhaal begint hiermee en zo verlang je meteen naar de twee andere delen.



Harry Potter & de Gevangene van Azkaban - J.K. Rowling

Duh, natuurlijk hoort Harry Potter er ook bij. Het is lang geleden, maar dit is het deel waar ik het meest van genoot. Ik vond het zo ontzettend spannend en heb hem volgens mij niet vaak weggelegd. Ik vond het idee van tijdreizen prachtig en daarom wou (en wil) ikzelf ook een time turner.



Rood als Bloed - Salla Simukka

Ik las per toeval een Cosmo Girl en daarin stond een stukje uit dit boek. En wat ben ik blij dat ik het heb ontdekt, want dit is waarschijnlijk mijn favoriete boek (waarschijnlijk). Zoals ik al in de birthday booktag zei, dit boek verraste me totaal. Het is een thriller en er gebeurt zoveel spannends in. Het vind ook nog een plaatst in Finland, wat ook erg uniek is. 



Dodenrit - Maggie Stiefvater

Ik ben dit boek nog aan het lezen (en ik doe expres langzaam omdat ik hem ook nog voor vakantie wil bewaren), maar ik vind het nu al geweldig. Het concept vind ik werkelijk prachtig en de personages zijn heel realistisch. Verder is het verhaal grotendeels realistisch met een vleugje fantasie. Het gaat over paardenraces, maar dan heel anders. En ook heel gevaarlijk.



Wat zijn jouw favoriete boeken?

2 people left comments on: "Tien favoriete boeken"

  1. Ik heb geen van die boeken gelezen (oeps), maar ik heb mijn wishlist weer een beetje aangevuld, ik ga morgen eens kijken of ze in de bibliotheek wat hebben (ik zag al dat het eerste deel van harry potter aanwezig was!). En mijn favoriete boek, pfft, moeilijk. Ik ga er nog even over nadenken en misschien ook zo'n artikel maken (als je dat goed vindt :))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn ook inderdaad wat minder bekende boeken, maar dat vind ik ergens ook wel leuk omdat het niet zo standaard is. Ik zou het heel leuk vinden als je er een paar gaat proberen! En tuurlijk mag je hem over nemen, daarbij ben ik vast niet de eerste die dit heeft gedaan. Ik kijk er naar uit om hem te lezen! xxx

      Verwijderen