The Birthday Booktag!

vrijdag 10 juli 2015





Demi van A Book a Day tagde me in haar zelf bedachte tag. En ik doe het liefst book tags, dus deze wil ik erg graag doen. En ik vond de vragen zo leuk en origineel!



Stukje taart: Een boek met een lief verhaal en een mooie kaft.
Huiver van de Wolven van Mercy Falls. Er komt wat actie en drama in voor, maar het verhaal tussen Grace en Sam is zo lief en ik ben er dol op. En kijk nou, die kaft is toch prachtig?



Versieren: Een boek dat je kamer mooier maakt.
Hier kan ik eigenlijk niet tussen kiezen, dus ik zeg gewoon heel mijn boekencollectie. Mag dat?






Cadeautjes: Een boek dat een cadeau was.
Standaard als ik jarig ben of als het kerst is, vraag en krijg ik ook cadeaus. Dat is dus een hele stapel, maar ik laat voor nu even mijn favoriet zien. De Raven Jongens uit de Raven Serie van Maggie Stiefvater. Sowieso is zij mijn favoriete schrijfster dus al haar boeken zijn welkom.




Vrienden uitnodigen: Zeven fictieve personages die je wilt uitnodigen (dood of levend).
Oeh, dit is een lastige. Maar ik ga het proberen.
- Sean Kendrick uit Dodenrit (Maggie Stiefvater). Ondanks dat ik zijn personage nog niet goed ken lijkt hij me erg gezellig. En ik zou goede gesprekken met hem kunnen hebben.
- Samuel Roth uit de Wolven van Mercy Falls (Maggie Stiefvater). Deze jongen is hartstikke lief en ook nog eens romantisch.
-  Bij Samual hoort Grace Brisbane. En met haar kan ik mijn liefde voor boeken en wolven delen.
-  Ron Weasley uit de Harry Potter series, want hij is super grappig.
-  Lumikki Andersson uit de Snow White trilogie. Met haar zou ik erg serieuze gesprekken kunnen voeren en dat is ook wel eens fijn. En ook deze dame heeft een hoop meegemaakt.
- Maxon Schreave uit de Selectie Series, want hij is een echte gentleman.
- En Winnie the Pooh (hahaha!). Want hij kan me prachtig advies geven en ik kan met hem knuffelen!



Dansfeest: Een boek dat je laat dansen van blijdschap.
Elke keer als er een nieuw boek binnenkomt stuiter ik door heel het huis heen, maar ik zeg dan Zwart als Ebbenhout, het derde boek uit de Snow White trilogie, omdat ik daar echt heel lang op heb gewacht. En ik stuiterde een extra rondje door de woonkamer toen hij binnen kwam.




Verrassingsfeest: Een boek dat je verraste:
Sowieso Rood als Bloed , het eerste deel van de Snow White trilogie. Toen ik er van hoorde dacht ik aan een modern sprookje, maar het was veel beter. Met dit boek is mijn liefde voor misdaad verhalen begonnen. Het verhaal gaat namelijk over Lumikki (de Finse naam van Sneeuwwitje) en zij komt onverwachts terecht in de wereld van witwas operaties, drugsdealer en moordenaars. Heel erg spannend.




De dag erna: Een boek dat je de hele nacht ophield.
Spotgaai van de Hunger Games. Niet omdat het zo spannend was, maar omdat ik er heel moeilijk doorheen kwam en mezelf dwong hem uit te lezen. Niet slim, niet leuk. Maar ik heb hem uitgekregen die nacht. En ik was zo blij, en ook verdrietig. Als je hem gelezen hebt begrijp je wel wat ik bedoel.




Het feest gevoel delen: Wie mag deze tag overnemen.
Ik ben hier heel slecht in, en ik ga ook lekker cliché doen. Iedereen die wil kan hem overnemen!










2 people left comments on: "The Birthday Booktag!"

  1. Ontzettend leuke tag, en mooie boekenkast heb je ook! Ik kende de Snow White trilogie nog niet, maar hij klinkt ook erg leuk, aangezien ik sowieso wel van sprookjes hou, helemaal als ze gemoderniseerd zijn :) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En de Snow White trilogie is alles behalve een modern sprookje. Het is een misdaad reeks, maar er worden wel termen uit sprookjes er door heen gegooid. Ik raad het zeker aan, juist omdat het erg onbekend is. Snow White trilogie van Salla Simukka. :) xxx

      Verwijderen