Muziek van nu

donderdag 2 juli 2015




In een vorige blogpost schreef ik al over muziek waarmee ik ben opgegroeid, maar nu luister ik ook veel naar muziek dat nu erg populair is. Ik ben niet een gigantische fangirl (althans, dat denk ik) en ga dus niet gillen als een van deze artiesten op de radio komt. Maar ik geniet wel gewoon van de muziek en luister er zeker erg vaak na als ik dagelijkse dingen doe.



James Bay:
James Bay is nog niet zo heel erg lang bezig, maar hij heeft zeker van zich laten horen. Erg uniek zal ik zijn muziek niet noemen, maar speciaal is het wel. Zeker het genre waar ik erg van houd. Gitaar, erg rustig en soms wat sneller maar niet té druk. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar er zit iets in zijn melodieën waar ik echt van houd.


Hold Back The River


Taylor Swift:
Ik moet eerlijk zijn, Taylor vond ik eerst helemaal niet zo speciaal. Slecht vond ik haar niet, maar door al de haters begon ik haar minder leuk te vinden dan ik eigenlijk gedaan had als ik niet had geluisterd naar al die nare roddels. Maar toen kwam haar album Red uit en werd ik spontaan verliefd op haar muziek. Haar album stond op mijn iPod en die luisterde ik onderweg naar school. En sinds haar album 1989 uitkwam heb ik zoveel respect voor haar gekregen. Taylor is een toppertje!


Safe & Sound
 Ik krijg altijd kippenvel bij dit nummer, echt prachtig!


Ed Sheeran:
Duh, natuurlijk staat deze ginger ook in het lijstje. Ik was al groot fan voor zijn nieuwe album uitkwam, en toen was zijn fandome al groot maar alsnog best bescheiden. Maar toen bombardeerde Multiply de hele muziek wereld en werd Ed nóg bekende. En ook mijn liefde voor hem werd vertienvoudigd. En er zijn nog zoveel nummers van hem die niet bekend zijn, maar die ook net zo geweldig zijn.
En het lijkt wel of Ed het nooit fout kan doen. Kijk maar naar zijn titelsongs voor The Hobbit en The Fault in Our Stars. Toen ik naar tfios ging in de bios en mijn wangen al nat waren van de tranen en zijn nummer All Of The Stars kwam, begon ik opnieuw te huilen. Ik ben ook de trotse eigenares van allebei zijn albums 


Lego House


En dan nog wat nummers waar ik graag naar luister: 




Kate Miller-Heidke - The Tiger Inside Will Eat The Child



Keane - Somewhere Only We Know

Hier komt mijn liefde voor Winnie the Pooh ook bij kijken, want dit is de titelsong van een Winnie the Pooh film!


The Cab - Angel With A Shotgun


Bastille - Flaws (Acoustic Version)



Wat zijn jouw favorieten?

Een reactie plaatsen