Harry Potter Tag!

zaterdag 11 juli 2015




Een tijd terug zag ik vaak de Harry Potter Tag langskomen en in mijn hoofd beantwoorde ik de vragen al, maar nu leek het me erg leuk om hem opnieuw te doen, maar dan op mijn blog. Dus ik ga vragen over Harry Potter beantwoorden. Hoe leuk!



Welk boek is je favoriet: 
Ik herinner me dat ik het meest genoot van De Gevangene van Azkaban, omdat ik het zo ontzettend spannend vond. Er gebeurde in eens zoveel en ik moest oven goed denken wat nou precies wat betekende. Het is al even dat ik hem gelezen heb, maar daarom denk ik dat dat mijn favoriete boek was.


Welke film is je favoriet:
Ik denk Deathly Hallows Part 1, omdat ik de plaatsen waar Harry en zijn vrienden heen reisde prachtig vond en omdat hun vriendschap echt op de proef werd gesteld. Heel veel dingen die ik in de vorige delen niet goed begreep werden ook veel duidelijker. Ik heb ontzettend genoten van deze film.


Welk boek is je minst favoriet:
Ik denk de Order van de Fenix, omdat er voor mijn gevoel niet echt een verhaallijn in zit. Ik ergerde me kapot aan Umbridge en vond het niet leuk wat er in gebeurde. Behalve de stukken van Dumbledore's Army, die vind ik wel goed. En ook heel sterk.


Welke film is je minst favoriet:
Dat vind ik best een lastige. Ik wil Philosopher's Stone zeggen, maar daarmee is ook alles begonnen. Maar dat is wel de film waar ik het minst van geniet.


Stukken in de boeken/films die je lieten huilen: 
Eigenlijk ben ik iemand die huilt op de minst logische momenten waarbij bijna niemand huilt, maar ik moest een traantje wegpinken bij het moment dat Harry in de forbidden forrest stond en zijn ouders, Lupin en Sirius om hem heen stonden.

Als je kon daten met een van de personages, wie zou dat dan zijn:
Makkelijk! Ik heb altijd al een zwak voor Ron gehad. Hij is erg grappig, maar ook heel beschermend en lief. En hij heeft rood haar, daar heb ik ook een zwak voor.




Wie is je lievelings personage:
Opnieuw Ron. In de loop van de jaren ben ik veel meer van hem gaan houden.


Wie is je minst favoriete personage:
Vroeger was dat altijd Draco Malfoy, maar ik heb meer respect voor hem gekregen. Aan wie ik een bloedhekel heb is Umbridge, zij haalde het bloed onder mijn nagels vandaag. En ze is niet eens echt.


Wat is je favoriete quote uit de serie:
'Happieness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.' - Albus Dumbledore Oh, die vind ik echt prachtig.
En: 'The ones that love us. never really leave us.' - Sirius Black.



Welke patronus zou je hebben:
Als ik een test doe krijg ik een hond, maar ik denk dat ik een vos zou hebben. Vossen zijn klein, ik ook. Vossen zijn slim, en al zeg ik het zelf, ik ben best slim. En ik ben iemand die erg graag in de bossen is.

Als je kon kiezen tussen de resurrection stone, invisibility cloak en elder wand, wat zou het zijn:
Ergens zou ik voor de resurrection stone kiezen, omdat ik een hele hoop mensen mis, maar die zijn overleden. Maar ik vind het maar eng om met de dood te spelen. Dus ik kies voor de mantel. Hij is niet alleen prachtig, het is ook nog eens super handig!

In welke afdeling zou je zitten:
Ik heb de test op Pottermore gedaan en ik ben een trots lid van Gryffindor. Lekker cliché, maar ik denk wel dat ik daar thuis hoor. Maar ergens denk ik ook dat ik thuis zou horen in Ravenclaw.



Als je een iemand van de cast zou kunnen ontmoeten, wie zou dat dan zijn:
Aah, die is zo moeilijk! Mijn eerste antwoord zou Rupert Grint zijn, want hij speelt Ron. Maar ik zou ook heel graag Emma Watson en Danniel Radcliff  willen ontmoeten.


Als je een zwerkbalspeler zou zijn, wat zou dan je positie zijn?
Of een keeper, of een zoeker. Juist omdat je dan niet een erg grote rol hebt en je je niet in de drukte hoeft te mengen en gewoon je eigen ding kan doen.

Was je blij met het einde:
Eigenlijk had ik een dubbel gevoel. Natuurlijk loopt het 'goed' af, maar er gaan zoveel goede personages dood door de strijd. Ik was best verdrietig toen het helemaal was afgelopen. Ook omdat je de kinderen van Harry, Ron en Hermione zag en het dus echt over was.



Hoeveel betekend Harry Potter voor je:
Mijn vader heeft de liefde doorgegeven aan mij, dus het betekend erg veel voor me, De boeken die ooit van hem waren heb ik nu en ik ben er super zuinig op. Harry Potter zal altijd wel een deel van mijn leven uitmaken, hoe cheesey dat ook klinkt. Ik hou enorm van Harry Potter.




4 people left comments on: "Harry Potter Tag!"

  1. Ik durfde deze tag eigenlijk niet aan te klikken, omdat ik Harry Potter nog nooit gelezen/gezien heb. Maar door de antwoorden (en eigenlijk ook door de vragen en plaatjes) begint mijn binnenste steeds harder te schreeuwen om er nu eindelijk eens aan te beginnen. Maar ik heb geen tijd. Help.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schaam je! Nee grapje, het is niet erg als je het gelezen hebt. Maar ik raad het zo aan, want er zit zoveel in die zeven boeken verstopt. Regel gewoon deel een en kijk wat je er van vind. En anders zijn er ook nog acht films. En tijd voor lezen komt vanzelf wel. xxx

      Verwijderen
    2. Ik denk dat ik er inderdaad maar eens aan moet toegeven, want ja, ik schaam me inderdaad diep :) Raad je de Engelse of de Nederlandse boeken aan? Ik twijfel heel erg.

      Verwijderen
    3. Ik heb de Nederlandse gelezen, maar als jij goed Engels kunt lezen raad ik die aan :) xxx

      Verwijderen