Book Wishlist #7

dinsdag 14 juli 2015








Een mysterieus eiland. Een verlaten weeshuis. Een vreemde verzameling bizarre foto's. Als kind had Jacob een speciale band met zijn grootvader, die hem bizarre verhalen vertelde over zijn jeugd en die een collectie vreemde foto's van bijzondere kinderen bezat. Na het tragische verlies van zijn grootvader reist de zestienjarige Jacob naar een afgelegen eiland in Wales, waar hij de ruïnes ontdekt van een verlaten tehuis voor kinderen. Wanneer Jacob de verlaten kamers van het tehuis verkent, blijkt dat de kinderen van het tehuis meer dan alleen bijzonder waren. Misschien waren ze wel gevaarlijk. Misschien was er een goede reden om hen geïsoleerd op het eiland te laten wonen. En misschien zijn ze nog steeds in leven...

Oeh, dat klinkt erg spannend! Demi schreef hier vandaag een review over en zij was erg enthousiast. Ik was dus erg blij om te zien dat hij ook naar het Nederlands is vertaald, en toen ik de samenvatting las werd ik nog blijer. Nog nooit las ik zo'n soort boek, maar het lijkt me geweldig. Ik ben dol op spannende verhalen en hopelijk kan ik hier snel aan beginnen.



Diep in de oceaan leven de zeemeerminnen. Op de ochtend van haar verloving ontwaakt Serafina, een zeemeermin van de Middellandse Zee, met vreemde dromen in haar hoofd. Die voorspellen de terugkeer van een eeuwenoud kwaad.
Wanneer de pijl van een moordenaar Sera’s moeder vergiftigt, moet Sera op zoek naar het brein achter de moord om een oorlog te voorkomen. Geleid door haar schimmige dromen, zoekt Sera vijf andere zeemeerminheldinnen van de zes zeeën. Samen vormen zij een onverbrekelijke zusterband en ontdekken ze een samenzwering die het bestaan van hun wereld bedreigt.

Dit klinkt heel erg uniek, en heel erg gaaf. Mijn liefde voor zeemeerminnen is best groot, het is namelijk zo mysteries. Ook al weten we dat het niet waar is, als klein meisje wouden we het wel erg graag zijn. Verder klinkt het verhaal erg interessant. Ik ben ontzettend benieuwd hoe de diepe, blauwe oceaan wordt vormgegeven in woorden en hoe het leven van een zeemeermin er uitziet. En, het is een boekenserie. Nog beter!



Quin, Shinobu en John ondergaan in Schotland al jaren een intensieve training om een Zoeker te worden. In tegenstelling tot John ronden Quin en Shinobu die succesvol af. Wanneer de twee echter de eed hebben afgelegd die hen tot een echte Zoeker maakt, komen ze erachter dat het nobele doel dat ze dachten na te streven, niet meer bestaat. Quin en Shinobu besluiten te vluchten om hun lot te ontlopen en kiezen allebei hun eigen pad. John is echter op zoek naar hen en de waardevolle athame die de Zoekers gebruiken, om recht te zetten wat er in het verleden met zijn familie is gebeurd. De allesbeslissende strijd om gerechtigheid barst los en Quin zal haar pad voor de toekomst moeten kiezen.

Ik heb er een hekel aan als een nieuw boek 'de nieuwe Divergent' of 'de nieuwe Hunger Games' wordt genoemd, want dit klinkt totaal niet als die boeken. Eerlijk gezegd klinkt het zelfs nog beter. Sowieso vindt het plaats in Schotland, en dat land lijkt me prachtig. Aan de samenvatting kan ik niet zien of het verleden, heten of toekomst is. Maar het klinkt erg als de middeleeuwen (of juist futuristisch). Hoe dan ook, het klinkt heel tof en ik ben ontzettend benieuwd.

Rachel neemt elke ochtend dezelfde trein. Elke dag hobbelt ze over het spoor, langs een rij charmante huizen in een buitenwijk van Londen, en stopt daar altijd voor hetzelfde rode sein. Zo kijkt ze elke ochtend naar een stel dat op hun terras ontbijt. Ze heeft inmiddels het gevoel dat ze hen persoonlijk kent en noemt hen ‘Jess en Jason’. Hun leven – in Rachels ogen – is perfect. Een beetje zoals haar eigen leven dat ooit was.
Op een dag ziet ze iets vreemds in hun tuin. De trein rijdt gewoon weer door, maar voor Rachel verandert alles. Niet in staat om het voor zichzelf te houden, stapt ze naar de politie met haar verhaal, wanneer blijkt dat 'Jess' vermist wordt. Hiermee raakt ze niet alleen verwikkeld in de gebeurtenissen die volgen, maar ook in de levens van iedereen die erbij betrokken is. Maar wie is er te vertrouwen? Heeft ze meer kwaad dan goed gedaan door zich met deze zaak te bemoeien?


Ik weet niet waarom, maar de titel sprak me enorm aan. Daarom besloot ik om de samenvatting te lezen, en dat maakte me alleen maar nieuwsgieriger. Volgens mij kan ik het labelen als misdaad en dat spreekt me erg aan. Het klinkt ontzettend mysteries en uniek.





Naar welke boeken ben jij benieuwd?

1 people left comments on: "Book Wishlist #7"

  1. Hey Blogger!
    I nominated you for the Blog of Excellence Award!
    Go to my blog to find the rules on what to do ;)
    lots of love, Demi.
    Ps: zo veel boeken van deze lijst wil ik ooook!

    BeantwoordenVerwijderen