Recept: Eiersalade voor een feestje

zaterdag 13 juni 2015




Jaren terug leerde ik dit simpele, maar heerlijke recept voor eiersalade. Al jaren maak ik het dus voor feestjes, of gewoon als ik er zin in heb.




Wat je nodig hebt:
- 5 eieren
- Mayonaise
- Peper
- Zout
- Kerrie
- Een bakje om het in te doen
- Een vork om mee te roeren
- Een eiersnijder (als je die niet hebt kun je ze gewoon met een mesje snijden)
- Een broodplank
* Je kan verder nog toevoegen wat je wilt, zoals hamblokjes of een uitje.

Wat moet je doen:


Kook eerst alle eitjes in een klein pannetje tot ze hard gekookt zijn. Zelf heb ik een kookei gebruikt, waaraan ik kan zien wanneer ze klaar zijn.
Als ze eenmaal zijn afgekoeld pel je ze, en snijd je de eieren in kleine blokjes.


Dan neem je de mayonaise. Twee flinke eetlepels is al genoeg. Dit meng je door elkaar heen tot al het ei bedenkt is met mayonaise.


Ten slotte voeg je de peper, zout en kerrie toe en dan is je eiersalade al klaar. Natuurlijk kun je nog van alles toevoegen wat jou lekker lijkt.

Het fijne aan dit recept vind ik dat het erg snel klaar is. En je kunt het gemakkelijk de dag of avond voor je feestje klaar maken.


Eet smakelijk!

Een reactie plaatsen