Muziek waar ik mee ben opgegroeid

dinsdag 30 juni 2015




Muziek heeft altijd een grote rol in mijn gezin gespeeld, dus mijn liefde daarvoor is met de paplepel ingegoten. En doordat er bepaalde muziek werd gedraaid, ben ik ook van die muziek gaan houden. Heel vaak stond er een cd, of een concert op dvd op en daar keek ik dan met veel liefde na. Al deze muziek is erg speciaal voor mij, omdat ze me aan mijn vader doen denken.




Marco Borsato:
Dat is misschien wel de muziek die het meeste is gedraaid in huis. Cd's, dvd's. We speelde ze regelmatig en ik genoot er intens van. We hadden ook een dvd met videoclips, en als ik een beetje verdrietig was keek ik die altijd. Zo werd ik weer vrolijk.


Dochters werd gedraaid op de crematie van mijn vader

Phil Collins:
Ook Phil Collins werd veel gedraaid, vooral een van zijn concerten. Mijn vader draaide de stukken die hij het mooist vond wel tien keer achter elkaar, zodat het heel lang duurde voordat de dvd ook was afgelopen. Ik luister zijn muziek nog steeds, maar vooral zijn Disney nummers. Hij maakte nummers voor Tarzan en Brother Bear en ik vind hem ook de beste Disney zanger ooit.



Eros Ramazzotti:
Ondanks dat hij Italiaans is en ik zijn muziek dus nooit kon verstaan genoot ik wel enorm. Zijn stem heeft zo iets aparts, en de melodie├źn vond ik altijd prachtig. Zijn muziek luister ik niet echt meer, maar als ik toevallig een nummer hoor voorbij komen verschijnt er een glimlach op mijn gezicht. Waarschijnlijk door alle herinneringen.  


Ook dit nummer speelde we op de crematie van mijn vader.

Een reactie plaatsen