Mini Book Shoplog + Gratis Boekje

vrijdag 12 juni 2015






Ik had al een tijdje (in werkelijkheid nog geen week) niets om te lezen. Of in ieder geval niets wat ik wou lezen en wat ik al in bezit had. Dus ik bracht een bezoekje aan Bol.com en kocht deze twee boeken. (Het kleine boekje kreeg ik er gratis bij.)



'Verroer je niet,' mompelde ik tegen de anderen. 'Hou oogcontact, maar verroer je niet.' Terwijl ik dat zei, zocht de poema mijn blik. Haar ogen gingen wijd open en haar ronde pupillen verwijdden zich. Ze hief haar kop en snoof de lucht op. Toen gromde ze. Ik probeerde een stap naar achteren te zetten. Ik wist dat ik dat moest doen, maar mijn benen weigerden dienst. Ik bleefstaan waar ik stond en hield haar blik vast, en toen ik dat deed, leek alles om me heen te verdwijnen. (...) Een ruk aan mijn arm bracht me terug in het hier en nu, en ik zag de poema springen. Zag haar snijtanden ¬itsen in een grauw, zonder dat ze het oogcontact verbrak. Door Maya Delaneys moedervlek in de vorm van een pootafdruk valt het niet meer te ontkennen: ze is een skinwalker. Het is slechts een kwestie van tijd voordat ook zij de gedaante van een dier zal kunnen aannemen. Die bijzondere gave komt tot ontwikkeling wanneer ze met haar vrienden in de wildernis strandt. Ze zijn op elkaar aangewezen om de weg terug naar huis te vinden. Maar kan Maya haar vrienden echt vertrouwen? En kan zij haar gave in bedwang houden, voordat het levensgevaarlijk wordt? 

Roeping is het tweede deel in de Darkness Rising- trilogie van Kelley Armstrong. Het eerste deel, Samenzwering, las ik een paar weken terug en ik had er enorm genoten. Ik vond het zo spannend dat ik dit boek zo snel mogelijk wou lezen. 




Elk jaar in het begin van november is het eiland Thisby volledig in de ban van de Scorpio Race. Ruiters proberen zich lang genoeg vast te klampen aan hun waterpaarden om de finish te bereiken. Sommigen overleven. Anderen sterven. 
Sean Kendrick, negentien jaar, is viervoudig kampioen. Hij is een man van weinig woorden en als hij al angsten heeft, dan begraaft hij ze diep, zodat niemand ze kan zien. Met Puck Connolly ligt dat anders. Ze zal als eerste vrouw meerijden in de Scorpio Race. Dat was nooit haar bedoeling. Ze is op geen enkele manier voorbereid op wat er staat te gebeuren. 


Maggie Stiefvater is denk ik wel mijn favoriete schrijfster. Haar schrijfstijl is zo fijn en gedetailleerd en als ik haar boeken lees zie ik zo alles voor me. Ik heb van haar al de Wolven van Mercy Falls gelezen, en De Raven Jongens, deel een van de Raven Serie. Deel twee krijg ik van mijn zus,
Dodenrit leek me erg interessant omdat ik nog nooit zo iets gelezen heb. Het is uniek en lijkt me erg spannend. Dus zodra ik Roeping uit heb, begin ik hier meteen aan.



Naomi fietst in het nachtelijke Amsterdam van haar werk naar huis, wanneer ze onder een viaduct vanachter wordt vastgegrepen. De dader, een man met ijzingwekkend lichte ogen, randt haar op een verschrikkelijke en gewelddadige manier aan. Er is één getuige: een man, die vanaf zijn balkon toekijkt. Waarom grijpt hij niet in? Grijs gebied vertelt niet alleen over de jacht naar de dader van een gruwelijk misdrijf, het is ook een zoektocht naar de drijfveren van de mens; dader, slachtoffer of getuige.

Dit boekje kreeg ik gratis bij Roeping, en ik was erg verrast toen ik de doos opende en deze tegen kwam. Het is een triller, en stiekem houd ik daar best wel van. Wanneer ik deze ga lezen weet ik nog niet, want ik heb ook nog een korte triller liggen die ik in de boekenweek kreeg een paar maanden terug. (Heel toevallig kreeg ik die bij Samenzwering.) Maar als ik hem heb gelezen zal ik laten waten wat ik er van vond.

Een reactie plaatsen