Mijn 'Bucket List'

zondag 28 juni 2015





Ik kwam op dit idee door Teske haar blogpost '25 before 25' en ik kwam er achter dat ik mijn 'bucket list' ook wel eens wil laten zien. Dit is niet alles, want er is zoveel dat ik wil doen. Te veel om op te noemen. Daarom ga ik praten over de tien dingen die ik op dit moment erg graag wil doen, of wil bereiken.



Een brief naar mijn oudere ik schrijven:
Ik ben niet iemand die een dagboek bij kan houden, ik maak niet veel op een dag mee dus dan wordt het al gauw saai. En ik ben al snel te moe of te lui om s' avonds nog even te schrijven. Daarom lijkt dit me een erg leuk idee. Ik schrijf nu een brief naar mezelf, en maak die (als ik hem nog heb) over vijf of tien jaar open. Hoe leuk is het dan om te lezen hoe je leven er op dat moment uit zag. Daar ga ik binnenkort aan beginnen. Nu maar hopen dat ik het onthoud, en dat ik niet te nieuwsschierig ben om hem eerder te openen.

Flessen post sturen: 
Dit idee zag ik op Vet Gezellig. Alwin en Saske stuurde allebei een brief per flessenpost. Dit zag ik vroeger ook altijd in films, en ik herinner me nog goed dat ik het altijd leuk vond als ik Pippi Langkous keek. Zij krijgt dan flessenpost van haar vader.
Of het ergens aankomt, en of je een reactie krijgt is natuurlijk de vraag. En toch is het een leuk idee.

Een taalcursus volgen:
Op dit moment ga ik niet naar school en zit ik dus vrijwel de hele dag thuis. Niet altijd even leuk, en soms mis ik het bezig zijn met huiswerk wel een beetje. Of misschien meer het idee dat je dingen leert.
Als eerste wil ik een taalcursus Engels volgen. Engels was altijd mijn beste vak en ook het leukste. Ik ben er erg goed in, maar het lijkt me geweldig om de taal vloeiend te spreken, en ook om aan mijn uitspraak te werken. In mijn hoofd klinkt het prachtig, maar als ik begin te praten is het zo plat als wat.

Reizen:
Lekker cliché hé. Maar reizen is iets wat ik geweldig vind. Ik heb nog nooit gevlogen, ben nog nooit verder dan Zuid-Frankrijk geweest en heb tot nu toe bijna alleen maar gekampeerd. Super leuk, natuurlijk. Maar het kriebelt wel bij me om in een vliegtuig te stappen en om een oceaan over te steken. Daarbij hoort ook dat ik alle werelddelen wil bezoeken.

Mijn boekencollectie uitbreiden:
Op dit moment staan er ongeveer zeventig boeken in mijn kast, een bescheiden aantal vind ik. Mijn boekenkast zit bijna voor de helft vol. Maar het lijkt me zo heerlijk om een mini bibliotheek aan boeken te bezitten. Het idee dat je dan zoveel verhalen bezit vind ik prachtig.

Wild kamperen: 
Een paar jaar terug had ik prehistorisch kamp. Dat betekende dat we in een grote schuur op hooizakken sliepen, boven een kampvuur kookte en brood bakte in een grote, stenen oven. Dat was al heel leuk. Maar wat ik echt heel graag wil is een tentje pakken en ergens midden in de wildernis te kamperen. Met een kampvuur, onder de sterren. Jammer dat het niet mag in Nederland. Anders had ik het in de bossen hier gedaan.

Een Ed Sheeran concert bijwonen: 
Ed Sheeran is zeker mijn favoriete artiest. Zijn muziek vind ik zo heerlijk dat ik er zelfs bij in slaap kan vallen. En zeker sinds zijn nieuwe album ben ik nog meer fan geworden. Op dit moment tourt hij de wereld over en geeft bijna elke avond wel een concert. Nederland heeft hij al gehad, maar daar mocht ik helaas niet heen. Nu zitten mijn vriendin en ik te wachten tot hij weer komt, en dan willen we zeker gaan.

Een Disney park bezoeken:
Ik ben al mijn hele leven Disney fan, maar ben nog nooit naar een Disney park geweest. Dit zou ook nog wel even duren, aangezien het erg duur is. Het maakt me ook echt niet uit wel park, maar het liefst wil ik natuurlijk Disney World Florida.

Harry Potter set en world bezoeken.
In Londen heb je de studio's, en daar kun je de echte set stukken bewonderen, en zelfs door de grote hal lopen. Maar, in Florida heb je the Wizarding World of Harry Potter. Daar kan je echt door het dorpje lopen en heb je een echter gevoel. Dat is nog wel heel ver weg, eerst maar de studio's in Londen.

Beter worden:
Deze is vrijwel onmogelijk, dat weet ik. En ik heb het ook al geaccepteerd. Maar toch blijf ik hoop houden. Al jaren zoeken artsen naar een oplossing voor de beperking, maar tot nu toch is het nog niet gelukt. Genezen hoeft niet perse, verminderen is al heel goed. Dat ik dingen langer kan volhouden, niet zo moe wordt en een 'normaal' leven kan lijden.

Dat waren mijn tien wensen op dit moment. De meeste zijn lekker cliché, maar dat mag ik wel.

1 people left comments on: "Mijn 'Bucket List'"

  1. Mooie bucketlist! Ik hoop met je mee dat wens 10 ooit uit mag komen..

    BeantwoordenVerwijderen