Lovely Wrecking - Wreck This Journal Update #3 2/2

dinsdag 16 juni 2015






Omdat ik veel foto's had, heb ik deze post in twee blogposten opgesplit. Dit is deel twee.


Sew this page.

Het idee van de linker pagina is van Booktuber Tinyreads en ik wou hem zo graag doen. En het idee was om allemaal kleine stukjes stof op de pagina te naaien. En o, wat heeft dit veel tijd en geduld gekost. Mijn vingertoppen waren rood en deden pijn toen ik uiteindelijk klaar was, maar het was het waar.
Op de rechterpagina heb ik een stukje tekst uit het liedje Firefly van Ed Sheeran geplakt die ik er vel bij vond passen. En met pen en waterverf heb ik deze blaadjes toegevoegd.


Glue a random page from a newspaper here.

Omdat dit de volgende pagina na de sew this page pagina was, wou ik het draad en de scheurtjes op de achterkant bedekken. Zelf heb ik geen kranten, en omdat ik groot Harry Potter fan ben besloot ik pagina's uit de Daily Prophet (de tovenaars krant uit HP) uit te printen, en ze op te plakken. En ik ben er ontzettend blij mee.


Infuse this page with a smell of your choosing

Voor deze pagina wou ik niet zomaar wat parfum spuiten, maar ik wou een van mijn favoriete geuren. En dat is regen. Ik heb het al vaker gezegd, maar ik ben dol op de regen. En wat ik dus heb gedaan is dit plaatje uitgeprint met het woord petrichor wat de geur van regen op droge aarde betekend. En omdat het tekeningetje op de linkerpagina een wolkje is heb ik er regendruppels bij getekend. En toen het eindelijk ging regenen, heb ik de pagina in de regen gehouden. En de regendruppels zien er heel gaaf uit op het papier.


Glue a photo of yourself you dislike. Deface.

Deze foto vond ik niet leuk omdat ik daar heel bleek ben, en hij is anders dan ik wou. Dus heb ik er een kattenhoofd opgeplakt. Ik kwam op dit idee omdat ik een shirt heb waar een meisje opstaat met een kattenhoofd. Vervolgens heb ik tekst van het liedje Photograph van Ed Sheeran in strookjes geknipt en ze op wat waterverf geplakt. En om het af te maken heb ik plaklint opgeplakt.


Draw lines with yout pencil. Lick your fingers and smear the lines.

De ene keer vind ik deze pagina geweldig, en de andere keer weer niet. Maar ik ga hem (voorlopig) zo laten. Wat ik heb gedaan heeft opnieuw met regen te maken. Ik heb regendruppels getekend. En de tekst, die je op de foto niet goed kunt zien, heb ik ook uitgesmeerd.
 'Some people feel the rain, others just get wet.'


Drum on this page with pencils

Zo gezegd, zo gedaan. Als eerste heb ik natuurlijk de pagina mooi gemaakt, en deze keer met pastelkrijt die ik door elkaar geveegd heb. Een tijdje zocht ik naar een liedje waar ik op kon drummen, en dat werd Tenerife Sea van (wederom) Ed Sheeran. Ik heb een stukje tekst van het nummer opgeschreven en vervolgens met grijs en blauw potlood gedrumd op de pagina.


Doodle on top of this page

Ook deze pagina heb ik vaker laten zien, maar ik heb hem een beetje veranderd. Ik heb een kleine Winnie the Pooh getekend. En mijn idee was dat hij de verkeerde boom had, zonder honing. En daarom zegt hij: 'Oh, bother!'

En dat waren ze weer. Op dit moment ben ik ook een beetje inspiratie loos, maar dat komt wel weer.

Een reactie plaatsen