HEMA Make & Bake chocolate chip cookies

maandag 29 juni 2015




Hoera! Eindelijk heb ik hem! Elke keer als ik bij de HEMA was zag ik deze pot staan, en elke keer kriebelde het om hem mee te nemen. Maar elke keer nam ik hem niet mee. Soms had ik geen geld bij, of mijn moeder vond het onzin.
Maar toen deed ik mee aan de Vet Gezellig win actie waar je onderhanden deze Make & Bake set kon winnen. En die won ik (zoals jullie inmiddels wel weten).


Eigenlijk is het heel simpel. De pot bevat bloem, bruine suiker, kristal suiker en brokken chocola. Terwijl de oven aan het voorverwarmen is op 200 graden meng je dit alles met 100 gram boter door elkaar. Het kan zijn dat het mengsel nog erg los en droog is, daarom staat er een tip bij. Voeg het eigeel van één ei toe en dan moet het goed komen.





Als het goed is ziet je mengsel er zo uit.


Nu kun je het mengsel over achttien bolletjes verdelen. Deze bolletjes druk je plat en verdeel je over twee bakplaten met bakpapier. Dit alles stop je in de oven voor vijftien minuutjes.


Oh, de keuken rook zo lekker toen de koekjes in de oven lagen. En ik ben zo tevreden over hoe ze er uit zien.



Kopje thee er bij en smullen maar. En ja hoor, ze waren super lekker! Precies hoe een chocolate chip cookie moet smaken. Lekker met grote brokken chocola. Krokant van buiten en lekker smeuïg van binnen.


Wat ook nog een leuk idee is, is om de pot schoon te maken en een aantal van de koekjes er in te stoppen. Dit staat super schattig op je aanrecht. De overige koekjes heb ik in een trommeltje gestopt zodat iedereen er van kan smullen.

Kleine tip: Dit is natuurlijk super leuk om zelf te maken, bijvoorbeeld als cadeautje. Je stopt ingrediënten in een pot, schrijft het recept op het briefje en dit alles tover je om tot een tof cadeautje.

Bedankt Alwin en Saske! Ik heb veel plezier gehad met het maken en ze zijn erg lekker!

Een reactie plaatsen