Bookwishlist #6

dinsdag 23 juni 2015








Vanaf de allereerste schooldag trekt de mysterieuze, onweerstaanbaar aantrekkelijke en afstandelijke Daniel Grigori de aandacht van Luce Price. Hij komt haar akelig bekend voor en
is haar enige afleiding op een plek waar mobieltjes verboden zijn en camera’s elke beweging waarnemen.
Daniel laat heel duidelijk merken dat hij niets met Luce te maken wil hebben, maar ze kan hem niet negeren. Als een magneet wordt ze naar hem toe gezogen en ze is vastberaden
om te ontdekken wat Daniel wanhopig geheim probeert te houden… ook al betekent het haar dood. 
De omschrijving maakt het niet erg duidelijk voor me, maar ik ben zeker nieuwschierig. Het klinkt erg anders en uniek van vorige boeken die ik gelezen heb en waar ik van heb gehoord. En aangezien er binnenkort een film uitkomt, wil ik het boek zeker gaan lezen.


Hij keek me diep in de ogen; zijn ogen smeekten om begrip. Maar kon iemand dit ooit begrijpen? Nee! Ik had een spoor van dode lichamen in zijn gedachten gelezen. Echte mensen uit wie het leven gesneden was. En wie kan iemand zoiets vergeven? Ik had mijn harnas afgedaan, ik had me blootgegeven en nu, nu deed het ongelooflijk pijn. 
De zestienjarige Daphne is een muzikaal wonderkind. Toch is ze tergend onzeker: vlak voor een optreden moet ze altijd overgeven. Het muziekconcours nadert en Daphne heeft een moeilijk stuk ingestudeerd. Ze is bloednerveus. Op de dag van het concert ontmoet zij Luke, een mysterieuze en zeer aantrekkelijke jongen, die haar uitdaagt een duet te spelen. Tot haar eigen verbazing stemt Daphne in, want Luke maakt iets in haar los. Het voelt alsof Daphne nog nooit zo vrij heeft gespeeld. Na een staande ovatie wint het duo de hoofdprijs. Al snel wordt Daphne smoorverliefd op Luke. Telkens als zij bij hem is, vindt Daphne klavertjes vier: een teken van liefde en geluk. Maar er zweeft een mysterie rond Luke. Hij blijft kil en afstandelijk, niemand kent hem en niemand weet waar hij vandaan komt. Over zijn verleden blijft hij duister. De klavertjes vier gooit hij weg. Daphne is vastbesloten Luke's mysterie te ontrafelen. Maar er liggen gevaren op de loer! Het zal haar gevaarlijkste plan ooit worden…

In een korte tijd is Maggie Stiefvater toch echt mijn favoriete schrijver geworden, en iemand moet veel doen om die plek te verslaan. En ik hoor juist heel veel slechte recensies over haar, wat ik totaal niet snap. Maar nu gaat het over een boek van haar. Heartbeat. Ik moet zeggen, mijn hart gaat al sneller kloppen als ik dit lees. Zo leuk klinkt het! Uniek, mysterieus. Echt iets voor mij. En dat boek kan dan bij mijn andere boeken van Maggie Stiefvater.




De zeventienjarige Karen Eason heeft op jonge leeftijd haar ouders verloren. Na een moeilijke periode komt het allemaal toch nog redelijk goed met haar en haar vier broers. Ze heeft haar leven weer opgepakt en alles lijkt eindelijk weer goed te gaan voor haar, totdat Thomas Chronister in haar leven verschijnt.


Thomas is op het eerste gezicht een buitengewoon vriendelijke jongeman uit Engeland. Hij is altijd behulpzaam en heeft het beste voor met Karen en haar familie.
Maar wanneer Karen hem beter leert kennen, ontdekt ze al snel dat hij iets voor haar geheim houdt. Ze is vastbesloten om erachter te komen wat hij voor haar te verbergen heeft en Thomas weet dat, hoewel hij blijft ontkennen dat hij een geheim heeft.

Wanneer Karen dan toch achter zijn ongelooflijke geheim komt, zet dat een reeks vreemde en soms onverklaarbare gebeurtenissen in gang, waardoor het leven van Karen voorgoed verandert.


Ik weet niet meer hoe ik dit boek gevonden heb, maar het klinkt heel erg interessant. Van de schrijfster heb ik nog nooit gehoord, misschien omdat ze Nederlands is en ik voornamelijk boeken van Engelse schrijfsters lees. Maar wauw, wat klinkt dit leuk. Opnieuw mysterieus, wat bij mij past.

Hopelijk kan ik deze boeken snel aan mijn boekenkast toevoegen.

2 people left comments on: "Bookwishlist #6"

  1. Zou je een x een blog willen maken met je 10 favoriete boeken in je boekenkast?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Andrea!
      Dat is een heel leuk idee, ik zal er naar kijken. Bedankt xxx

      Verwijderen