Selection Serie Bookreview

vrijdag 15 mei 2015







O, wat heb ik dit onderschat. Toen ik hoorde van deze boekenserie dacht ik meteen aan de Chemical Garden trilogie (waarvan ik het laatste deel nog niet gelezen heb). Het is net iets anders, maar het is het zelfde idee. Later leek het me toch leuk genoeg om te proberen, en dat was het zeker.


De Selectie



Voor 35 meisjes is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig caste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van prins Maxon.
America Singer vindt het echter een nachtmerrie. Ze moet haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten voor een strijd om een kroon die ze niet wil. Ze moet in een paleis wonen dat continu wordt aangevallen door rebellen. Dan ontmoet ze prins Maxon en twijfelt ze aan alles. America realiseert zich dat het leven waar ze altijd van gedroomd had in het niet valt bij de toekomst die ze nooit voor mogelijk had gehouden.

Wauw, dit boek heb ik super snel uitgelezen. Na Peter Pan, waar ik ruim drie weken over deed, las ik dit in slechts zes dagen uit. Ik las weer tot veel te laat door omdat ik het te leuk vond. De schrijfstijl van Kiera Cass vond ik heel fijn, daarom kwam ik er ook zo snel door heen.
Het boek bevat soms ook wat humor, waar ik soms ook hardop om moest lachen. Zelfs het dankwoord liet me lachen. 
Toen ik het eerste deel uit had ben ik meteen naar de boekenwinkel gegaan om de laatste twee delen te lezen.




De Elite



De selectie begon met 35 meisjes. Nu is de groep geslonken tot de elite. De strijd om Maxons hart wordt steeds meedogenlozer. Hoe dichter America bij de kroon komt, hoe meer ze twijfelt over de liefde. Elk moment met Maxon is als een sprookje. Maar zodra ze haar eerste liefde Aspen ziet, wordt ze overspoeld door herinneringen en hun mooie plannen samen. Terwijl America wordt verscheurd tussen haar twee toekomsten, weet de rest van de elite precies wat ze wil. America's kans om te kiezen dreigt door haar vingers te glippen.

Dit deel vond ik al een stuk spannender. Als ik eigenlijk al te moe was om verder te lezen, las ik toch verder omdat ik te nieuwsgierig was naar wat er zou gebeuren. Ergens was ik bang dat ik dit deel maar niks zou vinden, maar dat was het niet. Ik heb er erg van genoten. En heb meteen het laatste boek er bij gepakt toen ik hem uit had.



De One



De selectie heeft het leven van 35 meisjes voorgoed veranderd. En nu is de tijd aangebroken dat er een winnaar wordt gekozen. America had nooit durven hopen dat ze kans maakte op de kroon of om het hart van prins Maxon te kunnen veroveren. Maar nu de competitie haar einde nadert en de bedreigingen van buiten de paleismuren steeds gewelddadiger worden, realiseert America zich hoeveel ze heeft te verliezen en hoe hard ze moet vechten voor de toekomst die ze wil.

Om eerlijk te zijn vond ik de eerste helft niet erg bijzonder, het laatste stuk vond ik dan weer wel heel leuk. Ik vond het enorm spannend en kon niet wachten om te weten wie nou eindelijk werd uitgekozen. En dat werd pas tot het laatste moment geheimgehouden. Ik raad deze boeken zeker aan!


*Nadat ik elk boek uit had, heb ik die zelfde dag de review geschreven, maar ik post dit pas als ik het laatste boek uit heb (wat nu al een tijdje geleden is)


Over een maandje komt het vierde deel, De Prinses, uit. En ik kan niet wachten om die te kunnen lezen! En een jaar later komt er nóg een deel uit. WAT! Aaah, ik kan niet wachten.

Een reactie plaatsen