Raven Jongens bookreview

vrijdag 22 mei 2015



De Raven Jongens

Blue Sargent komt uit een spirituele familie. Haar moeder is helderziende en kan de zielen zien van hen die gaan sterven. Blue heeft ze zelf nog nooit gezien, maar daar komt verandering in wanneer een jongen haar op een dag aanspreekt. Zijn naam is Gansey. Hij blijkt een rijke student op de lokale privéschool Aglionby te zijn. De jongens van Aglionby staan bekend als de Ravenjongens en betekenen niets dan problemen.
Zolang ze zich kan herinneren heeft de spirituele familie van Blue haar verteld dat zij haar ware liefde zal vermoorden. Ze had nooit voorzien dat dit een probleem zou worden. Maar nu haar leven verweven raakt met de sinistere wereld van de Ravenjongens, is ze daar niet zo zeker meer van…

Dit boek vond ik echt heel leuk. De schrijfstijl van Maggie Stiefvater is heerlijk om te lezen en de personages zijn heel realistisch. Niet dat perfecte dat je zo vaak ziet, maar echt goed. Het verhaal wordt verteld door de ogen van verschillende personages, maar de belangrijkste is Blue. Wat je verwacht, en wat ook cliché zou zijn, gebeurde niet. Daardoor werd ik meerdere keren ontzettend vertast en eigenlijk pakte het ook veel leuker uit.
Er gebeurde zoveel mysterieuze dingen, ik kon niet stoppen met lezen en had hem dan ook snel uit. 

Eigenlijk is dit dus alles wat ik in een goed boek zoek. Niet alleen de kaft ziet er prachtig uit, het verhaal vond ik ook prachtig. Het eindigde ook met een soort cliffhanger waardoor ik ontzettend nieuwschierig ben naar De Dromen Dieven, deel twee uit de trilogie. 

Een reactie plaatsen