Ik wil reizen!

zondag 24 mei 2015







Al heb ik het nog niet vaak gedaan, maar ik hou enorm van reizen. Een heel andere plek op de wereld bezoeken en de leukste plekjes ontdekken. En dan de mooie herinneringen achteraf. Ik krijg al kriebels als ik er aan denk.

Vandaag hadden mijn stiefvader en ik het over de vakantie, en waar we misschien heen zouden gaan. Hij kwam met Oostenrijk en ik vond het een super goed idee. Ik ben nog nooit zover geweest en het lijkt me daar prachtig. Een van de mooiste dingen vind ik de natuur, en dan al helemaal in zulke grote landen.
We zijn een paar keer in Duitsland geweest. Een keer maakte we een wandeling in de bossen daar, langs een rivier en een waterval. Het was net een sprookje en het liefst had ik daar uren rondgelopen, net zoals ik hier thuis in de bossen ook doe.


Een van mijn dromen is een wereldreis maken. Niet echt heel uniek natuurlijk, maar in afgelopen jaren is die droom wel blijven hangen. Regelmatig zoek ik plaatjes van landschappen over de hele wereld op. Dan droom ik helemaal weg, want daar wil ik ook heen. Ik stel me al helemaal voor wat ik inpak en hoe ik alles plan. Lekker ouderwets met een kaart en een kompas.

Of ik die droom ooit kan waarmaken is maar de vraag. Het kost natuurlijk enorm veel geld, maar ook energie. Van beiden heb ik niet echt veel natuurlijk. Maar toch blijf ik die droom houden. Want als is het geen wereldreis, een kleinere reis is ook al super mooi.


Een reactie plaatsen