Gestopt met school

zondag 17 mei 2015




Sinds een paar weken ben ik officieel gestopt met school. 



Eigenlijk ga ik sinds november al niet meer naar school, omdat ik veel te vermoeiend was. Lees hier waarom. Maar een paar weken geleden ben ik officieel gestopt. Eigenlijk zijn mensen in Nederland leerplichtig tot hun eenentwintigste, maar omdat ik op speciaal onderwijs zat ben ik leerplichtig tot mijn achtende. Ik ben nu achttien, dus die keuze mocht ik zelf maken. Je zou denken dat dat een makkelijke keuze was, maar nee. Ik wou namelijk best graag mijn diploma halen en ik heb er ook een tijdje voor gevochten, maar momenteel is school te vermoeiend voor mij. En nadat ik de keuze maakte voelde ik me enorm opgelucht.

Als ik s' ochtends om zeven uur opstond, moest ik al rond elf uur rusten. En rond een uur nog eens. Eenmaal thuis was ik te moe om mijn huiswerk te maken, dus vergat ik dat heel vaak. Ik liep al enorm achter en dat was enorm verwarrend aangezien ik in elke les ergens anders zat. Ik pushte mezelf te veel en uiteindelijk was dat ook te veel. 

Thuis onderwijs zat er ook niet aan, want ik moest ook examen in mijn praktijk vakken doen, en dan moest ik alsnog naar school. Thuis zou ik dan de theorie doen, maar dat zou me dan niet gaan lukken.

School ga ik ondanks de stres en moeilijke vakken enorm missen. Er waren een paar geweldige leraren en leerlingen die ik ook ga missen. En dan de kinderboerderij op het terrein met al de diertjes. Ik ga zeker nog een paar keer langs komen.

Ooit ga ik nog wel een opleiding doen, op dit moment wil ik graag een taalcursus doen om mijn Engels nog beter te beheersen, aangezien dat altijd mijn favoriete vak was. Ik moet alleen nog even een goede online thuis cursus zoeken.

Al om al, ik ga dus niet meer naar school. En werken lukt me ook niet. Wat doe ik dus met mijn vrije tijd? Nou, ik lees ontzettend veel en doe natuurlijk dingen in huis. Zo heel af en toe ga ik ook wat leuks doen buitenshuis, maar dan doe ik het wel rustig aan.

Een reactie plaatsen