Feestjes zijn niet voor mij

zaterdag 23 mei 2015




 





Een paar weken terug nodigde een vriendin van mij me uit voor een vrij groot feest bij haar thuis. Daar zou de verjaardagen van alle vier de kinderen, en de trouwdag van de ouders gevierd worden. Ze waarschuwde me al dat het erg druk zou zijn. In eerste instantie wou ik nee zeggen, omdat ik wist dat ik niet lang zou blijven en dat ik achteraf erg moe zou zijn. Maar als ik dat altijd blijf zeggen, heb ik ook nooit iets leuks. Dus ik zei ja.

Ik had niet verwacht dat er meer dan honderd mensen zouden komen. Honders mensen!
Ik ben maar twee en een half uur geweest, maar voor mij is dat best lang. Na twee uur kreeg ik namelijk hoofdpijn en werd ik wat duizelig, dat kwam puur door de drukte.
Ondanks dat heb ik het ontzettend gezellig gehad. Ik heb lekker gelachen en heb zelfs een vriendin na vijf jaar weer gezien.



Eigenlijk houd ik dus totaal niet van feestjes, grotendeels door mijn beperking. Maar verder zijn feestjes echt niet voor mij. Ik zie totaal niet het doel van dansen en drinken met harde muziek. Nee, veel liever lig ik in bed met een goed boek of kijk ik een leuke film.
Daardoor zie ik ook niet vaak mensen. Mensen schatten me hierdoor veel jonger en vaak voel ik me dan ook heel klein. Vrienden van mij gaan naar festivals en ergens zou ik dat ook wel willen.

Gelukkig heb ik vriendinnen die me compleet begrijpen en die zelfs een beetje het zelfde hebben. Dus als ik met hun afspreek is het altijd lekker rustig.

En na zo'n dag als vandaag kan ik ook uren slapen.



Een reactie plaatsen