Een Book Tag

dinsdag 26 mei 2015








Ik had weer zin in een tag, dus op internet heb ik een book tag opgezocht en daar kwam deze uit.


Je hebt een hele hoop boeken op je 'nog te lezen' lijstje. Hoe kies je in hemelsnaam een boek om te lezen?

Er is altijd wel een boek die ik ontzettend graag wil lezen, dus dat komt zeker goed. 


Je bent halverwegen een boek, maar je vind het eigenlijk helemaal niet leuk. Stop je met lezen of lees je gewoon door?

Meestal ben ik te nieuwschierig om te stoppen, dus ik dwing mezelf om door te lezen. Dat is niet altijd even leuk.

Het einde van het jaar nadert en je bent zo dichtbij, maar ook zo ver weg, om je leeslijst van dat jaar af te ronden. Wat doe je?

Eigenlijk maak ik nooit een leeslijst. Ik lees gewoon wat ik op dat moment ga lezen, en maak er geen race van voor mezelf. Want dan kan ik niet genieten.

De kaften van de series waar je zo van houd matchen niet. Wat doe je?

Mijn Hunger Games boeken matchen niet en eigenlijk vind ik dat echt niet leuk. Het liefst heb ik ze matchend, maar soms lukt dat niet. Niet. Leuk.

Iedereen die je kent vind ik een boek niet leuk, maar jij wel. (Of andersom). Wat doe je?

Dan ga ik op Tumblr meningen zoeken, en meestal kom ik wel iemand tegen met de zelfde mening over een boek. I love Tumblr.

Je voelt de tranen komen als je een boek leest in het openbaar gevoel. Wat doe je?

Ik maak niet veel gebruik van het openbaar gevoel, maar als ik dat doe lees ik altijd. Tot nu toe heb ik nog nooit hoeven huilen, maar als het zover komt laat ik de tranen gewoon komen.

Het vervolg van een boek waar je al heel lang op wacht komt eindelijk uit, maar je bent het vorige deel een beetje vergeten. Lees je dat deel opnieuw?

Nee. Meestal zoek ik de kleine details gewoon op internet op. En wat vaak gebeurt is dat in het begin van een nieuw deel een beetje wordt uitgelegd wat er in het vorige deel is gebeurt.

Je wilt echt niet dat mensen je boeken lezen. Wat zeg je?

Ik ben gewoon eerlijk en zeg dat ik mijn boeken liever niet uitleen.

Je zit midden in een leesdip. Wat doe je?

Quotes en plaatjes over boeken opzoeken, dan kom ik lekker in de stemming. Of de achterkanten van boeken lezen, dat helpt ook wel.

Er komen een hele hoop nieuwe boeken uit en je wilt ze allemaal. Hoeveel koop je er?

Ligt er aan hoeveel geld ik op dat moment heb, maar meestal maar één.

Nadat je een nieuw boek hebt gekocht die je heel graag wilt lezen. Hoe lang duurt het voor je er in begint.

Als ik op dat moment niet iets anders lees, meteen. Maar als ik nog een ander boek lees, lees ik die eerst uit.


Een reactie plaatsen