Disney Tag

vrijdag 29 mei 2015







Ik heb de Disney Tag al eerder gedaan, maar ik was niet echt tevreden dus doe ik hem opnieuw.


Ik had dus Disney Tag op internet opgezocht, maar geen een sprak me echt aan. Dus daarom heb ik vragen van verschillende tags bij elkaar gegooid en dus mijn eigen gemaakt. Een paar zijn zelf verzonnen.


1. Een scene in een Disney film die je zelf mee zou willen maken?
Ik heb twee momenten. De eerste komt uit Tarzan in het nummer Strangers Like Me als Tarzan Jane de jungle laat zien met alle vogels en als ze aan lianen gaan zwaaien. En het andere moment komt uit Tangled met alle zwevende lantaarns met het nummer I See The Light.

2. Wanneer was de eerste keer dat je naar een Disney park ging?
Helaas nog nooit, en ik wil zo graag een keer. Op dit moment doe ik mee aan de actie van Sky Radio. Duim alsjeblieft voor me!

3. Wie van de Disney personages wil je als beste vriend?
Winnie the Pooh! Hij is altijd al mijn favoriete Disney personage geweest. En hij geeft het beste advies en zegt hele mooie dingen. Maar stiekem wil ik ook Peter Pan als beste vriend.




4. Wie is je favoriete Disney prinses?
Ik ga vals spelen en kies er meer. Belle en Rapunzel.

5. Wie is je favoriete Disney prins?
Hij is geen prins, maar Tarzan. Hij heeft alles over voor de personen om wie hij geeft. En Aladdin vind ik ook leuk, hij is zo lief!

6. Welk Disney koppel vindt je het leukst?
Tarzan en Jane! Bij hun kwam de liefde niet uit het niets, maar je zag echt hoe ze verliefd werden.




7. Beste Disney kus?
Al de kussen waarbij het meisje de jongen kust. Zoals Flynn en Rapunzel en Tarzan en Jane.

8. Wie is je favoriete slechterik?
Ursula. Ze is zo'n diva.

9. Wie is je favoriete Disney dier?
Winnie the Pooh is eigenlijk een knuffeldier, maar dat telt ook. Ik heb zelf zelfs een Winnie the Poog knuffel. En Bambi, omdat hij zo schattig is.


10. Welke Disney scene liet je huilen?
Best wel veel. Bij Dombo als de moeder Dombo in haar slurf wiegt, en ook in Lilo & Stitch 2. Als Stitch eventjes dood is.

11. Wat is de eerste Disney film die je je herinnert te zien?
Waarschijnlijk Dombo of Pinokkio, want die hadden we als eerste op videoband. Ik heb Dombo zo vaak gekeken, de roze olifanten lieten me altijd zo lachen.

12. Heb je ooit een Disney film in de bioscoop gezien?
Ja, twee zelfs. De eerste en ook mijn aller eerste bioscoopfilm ooit was Knorretjes Grote Film. En Bolt en Frozen heb ik ook in de bioscoop gezien.

13. De laatste Disney film die je hebt gezien?
Volgens mij Tarzan, maar dat is al een paar weken geleden.

14. Wat is je favoriete Disney film?
Zo lastig! Sowieso Tarzan, maar ook Tangled en The Lion King. Toen ik klein was waren dat Dombo, Winnie de Pooh en Frank & Frey.

15. Wat is je favoriete Disney liedje?
Al de liedjes van Tarzan, maar als ik maar één liedje mag kiezen is dat Strangers Like Me.

16. Welke jurk/outfit vindt je het mooiste?
Rapunzel haar jurk vind ik zo mooi, juist omdat hij wat simpeler is, haar tiara is ook zo mooi. En Jane heeft een shirt en rok aan als ze niet haar grote, gele jurk aan heeft. Die vind ik ook heel mooi. En Flynn zijn outfit.

17. Welke Disney prins/prinses inspireert je het meest?
Belle, omdat ze zich niets van andere aantrekt en het niet erg vind wat andere van haar denken. 




18. Welke prinses zou je willen zijn?
Ze is geen prinses, maar Jane. O, wat maakt zij mooie dingen mee. En ze eindigt natuurlijk met Tarzan.

19. Op welke prinses lijk je het meest?
Alle testen zeggen Belle, en dat klopt ook wel. Ik houd ontzettend veel van lezen en oordeel niet op het uiterlijk van mensen en dingen.

20. Beste Disney zanger/zangeres?
Zonder twijfel Phill Collins, hij zingt in Tarzan en Brothers Bear. Zijn stem is zo mooi en krachtig. Buiten de Disney liedjes van hem luister ik ook naar zijn andere liedjes.

21. Een moment in een Disney film die je niet had verwacht.
Misschien een beetje naïef, maar dat Hans in Frozen slecht is. Ik had dat totaal niet verwacht en mijn mond viel er van open.

22. Wat voor prinses zou je nog willen zien?
Ik weet dat er een Hawaiiaanse prinses aan zit te komen in 2016 die Moana heet en dat idee vind ik al geweldig, maar stiekem wacht in nog op een roodkapje, omdat dat mijn lievelings sprookje is. Alleen weet ik niet of in een lange Disney film kan worden gezet. En er is ook geen prins, maar Disney kan er vast wel wat mee.

23. Heb je Disney spullen?
Te veel om op te noemen. Ik heb onderranden knuffels van Winnie the Pooh, maar ik heb nog veel meer.

24. Welke Disney film zal altijd een plekje in je hart hebben?
Tarzan & The Lion King, omdat die me aan mijn vader doen denken.




25. Zitten er meer Disney fans in je familie?
Mijn oudere zussen een klein beetje, maar mijn stiefzus en stiefzusje zijn ook hele grote Disney fans. Samen met hen luister ik de liedjes, doe ik Disney testen en kijk ik de films.

26. Wie is je favoriete originele Disney personage?
Die is ook best lastig. Waarschijnlijk gewoon Mickey of Minnie Mouse.

27. Omschrijf Disney in één woord.

Magisch!

28. Vindt je dat je te oud bent voor Disney?
Nee! Absoluut niet!

29. Welk Disney moment vindt je het engst?
Vroeger durfde ik nooit het einde van The Lion King te kijken, omdat ik zo bang was voor het vuur. Stiekem vind ik het nog steeds een beetje eng.

30. Wat betekend Disney voor jou?
Heel veel. Vooral vrolijkheid, het kind in me dat even naar boven komt. Maar ook het speciale gevoel dat ik krijg en alle herinneringen van vroeger.

Een reactie plaatsen